دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرماندار ریگان با اشاره به خوشحالی کشاورزان این شهرستان از بارش باران گفت:

با وجود برخی خسارت‌های ناشی از سیل در ریگان چهار سد این شهرستان پس از هشت سال آبگیری شدند. احمد برزنگ در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان اظهار داشت: هر چند که بارش باران و وقوع سیل موجب بروز خساراتی در شهرستان ریگان شد اما به دلیل پایان خشکسالی چندین ساله در شهرستان ریگان و مناطق جنوبی استان کرمان کشاورزان از بارش باران خوشحالند.

وی گفت: به دلیل بارش باران در مناطق جنوبی کرمان بسیاری از رودخانه‌های فصلی و دائمی این منطقه که در سال‌های اخیر خشک شده بودند دوباره جاری شده‌اند.

وی همچنین از آبگیری چهار سد خاکی این شهرستان پس از هشت سال خشکی خبر داد و گفت: به دلیل ریزش باران آب مورد نیاز کشاورزان برای کشت محصولات باغی و جالیزی فراهم شده است.

برزنگ افزود: به دلیل خشکسالی طی سال‌های اخیر سطح آبهای زیرزمینی در منطقه کاهش یافته است و با وجود بارش باران به دلیل حجم کاهش سطح آب جبران خسارت‌های خشکسالی‌های گذشته به زمان زیاد و بارش باران نیاز دارد.

سیل هفته گذشته جنوب کرمان هر چند که خسارات زیادی در شش شهرستان جنوبی کرمان بجا گذاشته است اما نوید بخش پایان خشکسالی یازده ساله در این مناطق       می‌باشد.

شغل عمده مردم در جنوب استان کرمان کشاورزی در بخش نخیلات، جالیز و مرکبات است که در سال‌های گذشته به دلیل خشکسالی بسیاری از این افراد با مشکلات فراوانی مواجه شده‌اند.

کد خبر 97389

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز