دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

آیت‌الله محمود امجد، کتاب «اشراقات معنوی» را به بازار کتاب فرستاد.

مدیر فرهنگی انتشارات علمی و فرهنگی (ناشر کتاب) با اعلام این خبر، افزود: «اشراقات معنوی» سیر کوتاهی است در نفی غیرخدا که لبّ قرآن کریم و معنی لا اله الا‌الله است و آن مهم‌ترین و عالی‌ترین بحث قرآنی است.

اکبر توحیدلو، با اشاره به اینکه سراسر آیات قرآن سرشار از لااله‌ الا‌الله و نفی غیر‌خداست، گفت: مثنوی نیز که سراسر از آیات قرآن است، در تمام اشعار خود مستقیم و غیر‌مستقیم به توحید اشاره داشته است.

وی با تقدیر از تلاش‌های آیت‌الله امجد در نگارش اثری فاخر و ماندگار عنوان کرد: ادبیات حاکم بر این کتاب به‌گونه‌ای تنظیم شده است که گروه‌های مختلف مخاطبان قادر به برقراری ارتباط و درک مفاهیم آن خواهند بود.

توحیدلو همچنین از آماده‌سازی کتاب «اخلاق انسان» آیت‌الله امجد و انتشار آن قبل از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: پیش از این نیز مجموعه سخنرانی‌های آیت‌الله امجد در قالب لوح‌های فشرده تصویری از سوی این انتشارات تولید و روانه بازار شده است. چاپ نخست «اشراقات معنوی» با قیمت 80هزار ریال عرضه شده است. 
 
بررسی نقش دعا در سلامت

چیستا یثربی مجموعه پژوهشی را در 2 جلد با موضوع نقش نیایش و دعا بر سلامت روح و جسم و نقش درمانی نیایش منتشر می‌کند. یثربی با اعلام این خبر در گفت‌وگو با مهر گفت: در حال تدوین جلد دوم پژوهشی در زمینه تأثیر روان‌درمانی دعا و نیایش به سفارش پژوهشگاه علوم رفتاری و انسانی هستم که در این مجموعه 2جلدی ضمن توجه به نقش دعا و نیایش در ادیان به تأثیر شفابخشی نیایش بر جسم و روح نیز توجه می‌شود.

وی ادامه داد: برای نگارش این کتاب مطالعه گسترده‌ای درباره نیایش‌های ادیان توحیدی انجام دادم و تهیه پیش‌نویس‌های کتاب، زمان زیادی برد. در حال حاضر جلد نخست این کتاب آماده شده و ناشر در حال صفحه‌بندی آن است.

من هم نگارش جلد دوم را در دست دارم که فکر می‌کنم به‌دلیل آماده بودن پیش‌نویس‌های آن،  زمان کمتری نسبت به جلد نخست برای نگارش این جلد صرف شود. این کتاب ابتدا قرار بود در یک جلد منتشر شود ولی به‌دلیل حجم بالای اطلاعات مقرر شد کتاب در 2جلد 300 صفحه‌ای منتشر شود. مجوز این کتاب با نام اصلی آن گل سرخ صحرایی و نام فرعی آن نیایش از دیدگاه روانشناختی صادر شده است.

داستان جنگی برای کودکان

ناصر کشاورز از انتشار مجموعه کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس برای گروه سنی کودکان خبر داد. کشاورز، شاعر کودک و نوجوان به فارس گفت: این مجموعه که دست کم 6مجلد خواهد بود و احتمال افزایش آن تا سطح 40 جلد هم وجود دارد، به مفاهیم محوری دفاع مقدس نظیر ایثار، گذشت، مقاومت و... می‌پردازد.

وی با بیان اینکه کار نگارش این مجموعه را به پیشنهاد انتشارات سوره مهر آغاز کرده‌ام، توضیح داد: تاکنون حدود 30 درصد کار پیش رفته و شیوه من این است که در هر کتاب به‌صورت اپیزودیک به یک قصه مشخص می‌پردازم.

شخصیت‌های این مجموعه تماماً فانتزی هستند و داستان‌ها به‌صورت آمیزه‌ای از شعر و قصه در فضایی فانتزی روایت می‌شوند. کشاورز با بیان اینکه تعریف من از گروه سنی کودک،  قدری با تعریف‌های رایجی که در این رابطه وجود دارد متفاوت است، تاکید کرد: کودک مد نظر من در گروه سنی 6 تا 8 سال قرار می‌گیرد و طبیعی است که تبیین مسائلی چون ایثار و شهادت برای این رده سنی کار دشواری است و ظرافت‌های زیادی دارد.

کد خبر 97377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز