گروه ‌اقتصادی: درصورت تصویب لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها، سناریوهایی در دولت در حال بررسی است که ماحصل آن افزایش قیمت بنزین در 2 شکل عرضه بنزین دو نرخی یا تک نرخی است.

رئیس ستاد حمل‌ونقل و سوخت کشور با تاکید براینکه کاهش سهمیه‌ها در زمستان یک فرصت است که به اصلاح ساختار حمل‌ونقل کشور منجر‌ می‌شود، تاکید کرد: اگر لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها تصویب شود، یا بنزین با یک‌نرخ آزاد عرضه می‌شود یا با 2 نرخ‌ سهمیه‌بندی و آزاد.

محمد رویانیان گفت: با دونرخی شدن، قیمت سوخت سهمیه‌ای بیش از ۱۰۰تومان و قیمت سوخت آزاد بیش از ۴۰۰تومان خواهد بود. وی تاکید کرد: در این شرایط برای حمایت از حمل‌ونقل عمومی و جلوگیری از تورم، سهمیه سوخت خودروهای عمومی را تغییر نخواهیم داد.

رویانیان در ادامه در پاسخ به اینکه در صورت تصویب نشدن لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در مجلس شورای اسلامی چه سناریویی محتمل است، عنوان کرد: اگر لایحه تصویب نشود، سهمیه سوخت را بدون تغییر حفظ می‌کنیم، اما قیمت بنزین سهمیه‌ای را افزایش می‌دهیم. وی با اعلام اینکه ممکن است بهای سوخت سهمیه‌ای و آزاد افزایش یابد، تاکید کرد: بر این اساس سهمیه خودروهای عمومی با یک شیب در طول چند سال تغییر خواهد کرد.

رویانیان با اشاره به مصوبه بودجه سال 88 در مجلس با تاکید براینکه مجلس خانه ملت است، تصریح کرد: کسی به‌دنبال زیر سؤال بردن مجلس نیست. رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور در این باره که چرا 3 فصل این مصوبه مجلس اجرایی نشد و حالا در پایان سال قرار است اجرا شود، گفت: ما نمی‌خواستیم مصوبه را اجرا کنیم؛

چون منتظر روشن شدن تکلیف لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها بودیم تا همزمان با آن تغییرات را اعمال کنیم، اما فشارها زیاد بود و مجلس اعلام کرد که کسری‌های بودجه را نمی‌پذیرد.

کد خبر 97275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز