گروه استان‌ها- مهدی محمدی: نگرانی از وضعیت طرحی مبهم که هنوز با اختلافاتی بین مجلسیان و دولتمردان همراه است

در جامعه خودنمایی می‌کند و مردم درباره سرنوشت آن پرسش‌های زیادی را در ذهن خود دارند.

در این باره نماینده مردم ارومیه در مجلس معتقد است که این طرح باعث ایجاد نگرانی‌هایی در سطح جامعه شده و این در حالی است که واقعا زیرساخت‌ها هم برای انجام چنین برنامه‌ای آماده نیست.شهرستان ارومیه یکی از مناطق صنعتی ایران محسوب می‌شود که بیشتر صنعتگران با سرمایه شخصی خود در آن کار می‌کنند.

قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی درخصوص طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و تاثیر آن بر اقتصاد مردم ارومیه گفت: شهرستان ارومیه دارای اقشار مختلفی است که بیشتر آنها مستضعفان و معلمان هستند و از اینکه طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به اجرا در‌آید دچار نگرانی شده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به ابعاد مختلف این طرح گفت: این طرح جنبه‌های مختلی دارد که البته برای مردم کم‌توان می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.وی در ادامه با اشاره به نگرانی‌های بجای شهروندان ارومیه از اجرای چنین طرحی گفت: ارومیه منطقه‌ای صنعتی است اما 99 درصد صنعت در این شهرستان شخصی است و به دولت وابستگی ندارد.

این بخش با اجرای چنین طرحی با مشکل مواجه خواهد شد. همچنین کشاورزانی که در این منطقه کار می‌کنند با این طرح ممکن است دچار مشکلاتی شوند.

قاضی پور همچنین ادامه داد: «بسیاری از مردم ارومیه شدیدا از افزایش قیمت‌ها اضطراب دارند و این طرح آنها را با یک شوک روبه‌رو کرده است. من با بسیاری از مردم ارومیه برخورد داشته و با آنها صحبت کرده‌ام و تمامی آنها از این مسئله وحشت‌زده هستند.»

وی ادامه داد:طرح هدفمند کردن یارانه‌ها ممکن است برای برخی صنایع مفید باشد و به آنها کمک کند و یا شاید برای بسیاری از مردم که به  سختی زندگی می‌کنند تفاوتی نکند اما برای اقشاری همچون فرهنگی‌ها ممکن است این طرح، زندگی آنها را تحت‌الشعاع قرار دهد و حتی از همین حالا مسائلی را به همراه داشته است.

وی تاکید کرد:« این افراد از اینکه افزایش قیمت‌ها بر زندگی آنها تاثیر بگذارد نگرانی دارند که بجاست.»وی ادامه داد: «بسیاری از مردم ارومیه می‌گویند هنوز که این طرح اجرایی نشده قیمت نان و دارو افزایش یافته و با اجرای آن معلوم نیست چه اتفاقی قرار است رخ دهد؟»

وی افزود: « با توجه به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص این طرح، باید تصویب یا اجرای آن بیشتر مورد بررسی قرار گیرد. مقام معظم رهبری نیز اعلام کردند برای تصویب این طرح عجولانه رفتار نشود اما معتقدند که اصل 44 باید به سرعت اجرایی شود.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «برای اجرایی کردن طرح هدفمند کردن یارانه‌ها باید ابتدا زیرساخت‌های آن فراهم شود که یکی از این زیرساخت‌ها اصل 44 است. این در حالی است که هنوز این زیرساخت‌ها آماده نشده و نمی‌توانیم به سرعت درباره این طرح تصمیم‌گیری کنیم.»

وی در پایان گفت: «در حال حاضر 1200 کارخانه، پول برق خود را به وزارت نیرو بدهکار هستند و شبکه حمل‌ونقل نیز به‌طور کامل در کشور وجود ندارد.  از همین رو شایسته نیست با اجرای چنین طرحی مشکلی بر مشکلات مردم اضافه کرد.»

کد خبر 97253

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز