همشهری آنلاین: وزیر رفاه و تأمین اجتماعی از درخواست دولت از مجلس برای اصلاح بودجه امسال خبر داد و گفت: از نمایندگان مجلس انتظار داریم در این اصلاحیه، بودجه لازم را برای پرداخت معوقات بازنشستگان اختصاص دهند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، صادق محصولی در چهارمین همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان افزود: برای پرداخت 1400 میلیارد تومان معوقات بازنشستگان لشکری و کشوری در سال 79، دولت در سال گذشته دو مصوبه داشت که امیدواریم با اختصاص بودجه لازم برای پرداخت این معوقات در اصلاحیه بودجه امسال و بودجه سال آینده، این معوقات پرداخت شود.

وی ایجاد سامانه الکترونیک برای برقراری ارتباط بیشتر بازنشستگان با صندوق و سازمان بازنشستگی کشوری را از برنامه های وزارت رفاه و تأمین اجتماعی دانست و افزود: با ایجاد این سامانه از تجارب بازنشستگان و پیشکسوتان در زمینه های مختلف استفاده خواهد شد.

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی با مهم خواندن توجه به وضعیت معیشتی بازنشستگان، به افزایش 70 درصدی حقوق مستمری بگیران در سال 85 و 60 درصدی آن در سال87 اشاره کرد و گفت: اگر چه این افزایشها صورت گرفته است، اما کافی نیست و باید به جایی برسیم که دریافتی بازنشستگان از زمان اشتغالشان کمتر نباشد.

محصولی گسترش خانه های مهر در مراکز استانها و شهرهای بزرگ ،‌ اعطای تسهیلات به بازنشستگان برای اجاره مسکن و ایجاد تسهیلات بیشتر برای سفرهای زیارتی و سیاحتی بازنشستگان را از برنامه های وزارت رفاه و تأمین اجتماعی برشمرد.

محصولی افزود: برای رسیدن به نقطه ای که 30 درصد از هزینه های درمانی را مردم متقبل شوند باید هزینه های استفاده از خدمات کاهش یابد و تعرفه ها نیز واقعی دیده شود.

کد خبر 97244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز