همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با محکومیت اهانت به ساحت امام راحل گفت: ستیز با قطب انقلاب اسلامی برای فرزندان انقلاب تازگی ندارد اما تعجب در این است که دوستان دیروز انقلاب چرا هوشیار نمی‌شوند؟

 به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز 22 آذر مجلس شورای اسلامی افزود: امروز ملت ایران پیش از فرارسیدن محرم و گریستن بر مظلومیت امام حسین(ع) به خاطر مظلومیت امام قدس سره عزادار شد.

وی گفت: اهانت ناجوانمردانه به نماد صلابت و بیداری مسلمانان در عصرحاضر، نماد استقلال ملت ایران و نماد عزت مندی مسلمانان در مقابل استکبار، قلب همه امت را جریحه دار کرد.

لاریجانی ادامه داد: بازهم مراجع و علمای حوزه ها به خصوص حوزه علمیه قم نقش روشنگرانه خود را ایفا کردند و روز گذشته مردم و روحانیت در صف واحد، اراده جمعی جامعه را در حمایت از هویت انقلاب اسلامی و آرمان های امام قدس سره و رهبر معظم انقلاب نشان دادند.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه حرکت ملی دیروز ملت هشدارهایی دربرداشت، افزود: گفته می‌شود آن صحنه موهن که در تلویزیون منعکس شد به دانشجویان مربوط نمی شود؛ کسی تردید ندارد که قشر فرهیخته دانشگاهی هر ایده ای که داشته باشد به چنین رفتار سخیفی روی نمی‌آورد.

لاریجانی اضافه کرد: اما سخن در این است که وقتی فضای سیاسی جامعه را غبارآلود کردید و در شعارها و پیام های خود، معیارها و حدود قانون اساسی را محترم نشمردید و به راحتی از راهنمایی های دلسوزانه رهبر فرزانه انقلاب عبور کردید برای عده ای مجال فراهم می کنید که ریشه‌ها و هویت‌ها را به سخره گیرند.

وی گفت: این حوادث معلول سهل انگاری های سیاسی به دستاوردهای انقلاب اسلامی و آرمان های شهداست که در رفتاری توام با عصبیت نمایان شد.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه ابتدای پیروزی انقلاب هم نقطه هدف تیراندازی سیاسی دشمن، اصل ولایت فقیه بود، افزود: بعید است کسی در صحنه سیاسی کشور غوری داشته باشد و نیافته باشد که اساس مبارزه آمریکا و عوامل داخلی آنها نظیر منافقین، بنی صدر، لیبرال ها و گروه های ضدانقلاب در مایوس کردن مردم، حرکت به سوی تخریب جایگاه ولی فقیه بود.

لاریجانی اضافه کرد: در دهه نخست انقلاب، شخصیت حضرت امام و روحانیت و مرجعیت و در دو دهه بعد، این فلش به سوی مقام معظم رهبری نشانه رفت.

وی ادامه داد: علت این امر هم روشن بود؛ آن تفکری که به ملت ایران هویت بخشید تا در مقابل دیکتاتوری شاه بایستد، تا در مبارزه با استکبار نقش پیشتاز در میان ملل اسلامی داشته باشد، تا حرکت فراگیر درمقابل صهیونیسم در منطقه و جهان ایجاد کنند، تا در دفاع از مستضعفان و ایجاد عدالت قیام کنند، تا آنگونه ای از مردم سالاری دینی را در دنیای پر از فریب و نیرنگ ارائه کنند؛ امام قدس سره بود و امروز حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته با استواری و فرزانگی چراغ راهنمای ملت در این مسیر هستند.

رئیس مجلس گفت: قیام غیرتمندانه ملت در روز گذشته مخصوصا در حوزه علمیه قم یادآور حضور آگاهی بخش آنان در 19 دی بود که جرقه بیداری ملت شد.

لاریجانی گفت: به نظر می‌رسد حضور معنادار ملت در روز گذشته نوعی اتمام حجت در مشاجرات مشمئزکننده ماه‌های اخیر بود؛ البته رهبر معظم بارها انذار دادند و دلسوزان انقلاب مشفقانه سخن گفتند و راه را نشان دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اظهارات رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا درباره مسائل داخلی ایران گفت: جایزه نوبل آنقدر ارزش نداشت که این همه حرف بی حساب نسبت به ایران به زبان جاری کنید؛ آن هم در میان غوغای لفاظی این ماه‌ها که سخن از تغییر سیاست‌ها می‌گفتید و برخی ساده لوحان هم مردد شده بودند.

لاریجانی افزود: در کمتر از یک سال با آزمون های مختلفی سیاست‌های دروغ ایالات متحده عیان شد؛ از یک طرف نامه نگاری مقامات آمریکا برای مذاکره و از طرف دیگر دشمنی در همه ساحت ها و فرصت ها ؛ این تغییر در سیاست‌ها نیست بلکه فرصت طلبی در مناسبت هاست.

رئیس مجلس ادامه داد: سخنان سبک اخیر آقای اوباما درباره مسائل داخلی ایران و نظرات وزیر خارجه آمریکا در متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم در قیافه وحشت زده آنان از نفوذ ایران معنا پیدا می کند که این غوغاها برای مردم رشید ایران به هیچ نیرزد.

وی گفت: لازم است بدانند که حرکت های موذیانه آنان در بحث هسته‌ای در نهادهای     بین‌المللی کاملا تحت رصد است و نمی‌توانند اغراض خود را در لفافه مسائل دیگر پنهان کنند و ظاهرا نمی خواهند ایران در چارچوب آژانس به فعالیت هسته‌ای خود ادامه دهد.

لاریجانی گفت: مطمئن باشید دیگر مجال برای نظریات فریبکارانه از سنخ معاوضه مواد و این امور نخواهد بود و ملت ایران دامنه سخنان و پیشنهادهای دروغین شما را دریافته اند و اجازه نمی دهند با منافع ملی آنان بازی شود و به موقع با حضور در صحنه، با صلابت پاسخ شما را خواهند داد.

نمایندگان مجلس پس از استماع سخنان آقای لاریجانی با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر منافق و مرگ برضد ولایت فقیه و فرستادن صلوات و با فریاد احسنت احسنت به این سخنان واکنش نشان دادند.

کد خبر 97227

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز