جمعه ۲۷ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۱
۰ نفر

آتوسا رقمی: دو لقمه دنیا: این کجا و آن کجا! بفرمایید نان داغ!

این کجا و آن کجا!

یک پای چوبی، چشم‌بندی سیاه، خنجری که به کمر بسته شده، چوب‌های زیر بغل و ... اینها نشانه‌های دزدان دریایی قدیمی هستندکه سال‌ها پیش با کشتی‌هایشان این طرف و آن طرف می‌رفتند، به کشتی‌های دیگر حمله و آنها را غارت می‌کردند.

تا همین چند سال پیش همه فکر می‌کردند دیگر هیچ دزد دریایی‌ای در دنیا باقی نمانده. اما مدتی است نوع جدیدی از این دزدان در «خلیج عدن» سومالی در شمال شرقی قاره افریقا، اموال کشتی‌های این خلیج را غارت می‌کنند. اینها دزدان دریایی قرن بیست و یکمی هستند و ظاهرشان هم با دزدان دریایی قدیمی خیلی فرق دارد.

از سال گذشته که نیروهای پلیس کشورهای مختلف دست‌به‌دست هم مبارزه‌شان را با این دزدان شروع کرده‌اند، توانسته‌اند تا حدی جلوی کارهای آنها را بگیرند.

بفرمایید نان داغ!

شاید تو هم مثل من نان باگت یا بقیه نان‌های ساندویچی را خیلی دوست داشته باشی، مخصوصاً اگر با آنها ساندویچ‌های خوشمزه آماده و نوش جان کنی... آن رویه برشته و خمیر نرم و داغ وسطشان... به به!

این‌نوع نان‌ها به خاطر شکلشان، برای درست کردن ساندویچ خیلی مناسب هستند، به علاوه این که با مقدار کمی خمیر درست می‌شوند، اما بعد از پخت، حجمشان زیاد می‌شود و در نتیجه مقدار کمی از آنها می‌تواند آدم‌های زیادی را سیر کند. اما باید حواست باشد در همه وعده‌های غذایی‌ات از این نان‌ها نخوری، مخصوصاً اگر با خمیر سفید درست شده باشند. برای تهیه آرد این نوع خمیر، سبوس یا پوست گندم از آن جدا می‌شود و چیزی که باقی می‌ماند ارزش غذایی کمتری دارد

کد خبر 97181

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز