گروه شهری: مراسم جشن موفقیت فرزندان ایثارگران و شهدای شهرداری تهران در کنکور 88 از سوی اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران با حضور دکتر محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان، احمدلو مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران و خانواده‌های ایثارگران در تالار ایران زمین شهرداری تهران برگزار شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در این مراسم با بیان اینکه دانش بدون تعهد برای هیچ کشوری سودمند نبوده است، گفت: جهان بشریت هرچه بدبختی می‌کشد ناشی از انسان‌های با سوادی بوده که متعهد به ملت خود نبوده‌اند. بنابراین شما برگزیدگان کنکور باید در کنار تحصیل به تربیت اخلاقی توجه داشته باشید.

محسن اسماعیلی با بیان این مطلب افزود: ما چاره و ماموریتی جز کمک به پیشرفت ایران و تامین رفاه همراه با معنویت برای شهروندان نداریم و این جز از طریق توسعه دانش امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه زمانی داشتن مدرک تحصیلی در کشور ما بسیار ارزشمند بود، گفت: امروز مدرک مثل گذشته زیاد با ارزش نیست و آنچه ارزش دانش‌آموختگان دانشگاه را مشخص می‌کند میزان سواد و استفاده‌ای که در جامعه از آنان می‌توان برد، است.

اسماعیلی اضافه کرد: شما باید نفر نخست رشته خود در دانشگاه باشید و این انتظار از شما می‌رود همان‌طور که خانواده شما و پدر و بستگان شما در دوران خود تلاش کردند نفر نخست جبهه ایثار باشند، شما نیز باید این تلاش را در عرصه تحصیل خود داشته باشید.

وی افزود: شما هنگامی که وارد دانشگاه می‌شوید دیگران با چشم دیگری به شما نگاه می‌کنند و رفتار، گفتار و نحوه درس خواندن شما را زیر ذره‌بین قرار می‌دهند.

اسماعیلی با هشدار نسبت به خطرها و دام‌هایی که در انتظار دانشجویان قرار دارد، تاکید کرد: در دانشگاه فرصت‌هایی برای رشد جهشی و متأسفانه آسیب‌هایی نیز وجود دارد که می‌تواند مانع استفاده خوب شما از فضای دانشگاه شود.

به گفته وی، هیچ کاری واجب‌تر از درس خواندن، پژوهش کردن و درس رفتار و اخلاق و ادب به دیگران دادن نیست.عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: دانش بدون تعهد تاکنون برای ایران و هیچ کشور دیگری سودمند نبوده بلکه مضر هم بوده است و جهان بشریت هرچه بدبختی می‌کشد ناشی از انسان‌های باسوادی بوده که متعهد به ملت خود نبوده‌اند. شما در کنار تحصیل باید به تربیت اخلاقی و تهذیب هم توجه داشته باشید.

وی یادآور شد: امروز جنگی به شکل 8 سال دفاع مقدس نداریم اما جنگ‌های دشوارتری پیش‌رو داریم که ایمان ما و هستی و پیشرفت ایران را هدف گرفته و باید با همان فداکاری که پدران، برادران و بزرگ‌ترهای ما در دوران گذشته انجام دادند با آنها مقابله کنیم.

کد خبر 97118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز