همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:

قیمت تمام شده اینترنت در کشور تابع هزینه‌های انتقال این فناوری است که تلاش داریم با استفاده از روش‌های جدید قیمت انتقال آن به کشور را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر در اراک، رضا تقی پور  19 آذر  در حاشیه افتتاح 70 طرح مخابراتی در استان مرکزی در اراک افزود: به دلیل انتقال اینترنت به طرق سنتی به کشور فیبرهای نوری انتقال دهنده اینترنت به ایران از چند کشور مختلف به کشور وارد     می‌شود که در هر مسیر اجاره‌ای بابت انتقال این فیبرها به این کشورها پرداخت می‌شود که این موضوع سبب شده است هزینه انتقال اینترنت به داخل ایران افزایش یابد که کارشناسان شرکت مخابرات ایران تلاش دارند با استفاده از روشهای جدید و کاهش هزینه های انتقال اینترنت، هزینه این فناوری نوین را در کشور کاهش دهند.

وی اضافه کرد: هزینه اینترنت کشور هم اینک در نقطه سر به سری قرار دارد و شرکت مخابرات ایران در این رابطه درآمدی کسب نمی‌کند ولی باید قیمت این محصول برای کاربران اینترنت در کشور کاهش یابد.

تقی پور با اشاره به اقدامات دولت نهم و دهم در توسعه زیرساختهای فناوری ارتباطات و اطلاعات در کشور گفت: از ابتدای سال 87 تا پایان آبان ماه سال جاری تنها در استان مرکزی 101 میلیارد تومان طرحهای مخابراتی به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی تا پایان سال جاری در سطح کشور بالغ بر هزار میلیارد تومان طرحهای مخابراتی در سطح کشور به بهره برداری خواهد رسید که با بهره برداری از این طرحها زیرساخت‌های توسعه اقتصادی کشور نیز فراهم خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انتقادهای صورت گرفته در مورد مضر بودن     آنتن‌های بی تی اس نصب شده در سطح شهرها و روستاها برای مردم گفت: بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این آنتن‌ها بر اساس استانداردهای جهانی تشعشع دارند و حتی بر اساس ارزیابی های صورت گرفته توسط کارشناسان این سازمان در بسیاری از موارد این آنتن ها تا یک دهم میزان استانداردها از خود تشعشع ساتع       می‌کنند.

تقی پور افزود: برخی از افراد با اظهارنظرهای غیر کارشناسی تلاش دارند در این زمینه در میان مردم نگرانیهایی ایجاد کنند که این نگرانی‌ها کاملا بی مورد و بدون مبنای علمی است.

وی با اشاره به اجرایی شدن سیاستهای اجرایی اصل 44 قانون اساسی در حوزه مخابرات به ضرورت توجه بیش از پیش به این موضوع در برنامه ریزی های این وزارتخانه تاکید کرد و گفت: اجرای اصل 44 قانون اساسی یک وظیفه ملی برای همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاست زیرا اعتقاد داریم با اجرا کردن این سیاست‌ها زمینه برای شکوفایی اقتصادی کشور، چابک سازی دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها و زمینه های ارائه خدمات از طریق بخش خصوصی به مردم و افزایش رضایتمندی آنان فراهم خواهد شد.

تقی پور خاطرنشان کرد: اجرای سیاست‌های اصل 44 عامل توقف فعالیت‌های خدماتی این وزارتخانه در مناطق و نقاط محروم نخواهد شد زیرا با اجرایی شدن این سیاستها ارائه خدمات به این مناطق همچنان در اختیار دولت قرار خواهد داشت

کد خبر 97078

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز