مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل متروی تهران از افتتاح ایستگاه فرهنگسرای اشراق (جشنواره) تا پایان سال خبر داد و گفت:

خط 2 مترو تا پایانه شرق تهران ادامه خواهد یافت.

محسن هاشمی، 18آذر ضمن بازدید از چگونگی احداث ایستگاه متروی فرهنگسرا(جشنواره) در شرق تهران در نشست مشترک با شهردار منطقه 13 گفت: ایستگاه فرهنگسرا در خیابان جشنواره تا پایان سال افتتاح و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر تجهیزات خریداری و به این ایستگاه حمل شده و کار ساخت ایستگاه به مرحله نازک‌کاری رسیده است و ورودی ایستگاه در حال تکمیل شدن است.

هاشمی طول توسعه ادامه خط 2 مترو را 7/1 کیلومتر عنوان کرد و توضیح داد: این خط در منطقه 13 توسعه یافته و به محلی معروف به باغ اناری خواهد رسید که مقرر شد شهرداری منطقه 13 زمین مورد نیاز جهت احداث این ایستگاه را در اختیار مترو قراردهد.

مدیرعامل متروی تهران گفت: با تملک این بخش، کار ساخت این ایستگاه در منطقه 13 آغاز خواهد شد و توسعه خط 2 مترو تا پایانه شرق ادامه خواهد یافت.

وی افزود: هدف ما این است که ایستگاه خیابان دماوند را بسازیم و آن‌را تا پایانه شرق توسعه دهیم. فعالیت‌های مشاوره در این زمینه آغاز شده و پیمانکار نیز کارش را آغاز کرده است که امیدواریم با تزریق نقدینگی سرعت توسعه مترو افزایش یابد.

هاشمی در پاسخ به این سؤال که متروی تهران در چه جایگاه جهانی قرار دارد، گفت: متروی تهران با 105 کیلومتر و 60 ایستگاه در رده 19 یا 20 رتبه جهانی قراردارد و از نظر ضریب اشغال در رتبه 10 تا 12 قرار داریم و ضریب اشغال در متروی تهران 90 درصد است درصورتی که ضریب اشغال در متروی پاریس زیر60 درصد است.

خلیل راحتی نیز در این نشست گفت: تا پایان ماه جاری زمین مورد نیاز جهت احداث ایستگاه متروی خط 2 در اختیار شرکت مترو قرار خواهد گرفت و بیشتر خط عبوری مترو در منطقه 13 به‌صورت رو گذر است که از ایستگاه باغ اناری به ایستگاه دماوند در حاشیه ضلع شمالی اتوبان یاسینی تا پایانه شرق به‌صورت روگذر احداث خواهد شد که کارهای مطالعاتی در این زمینه آغاز شده است.

کد خبر 97018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز