مربای هویج مثل مربای آلبالو یکی از پرطرفدارترین مرباهاست. تهیه مربای هویج هم بسیار ساده است. در ادامه طرز تهیه این مربای خوشمزه آموزش داده شده است.

مربای هویج - carrot jam

به گزارش همشهری آنلاین، مربای هویج جزو آن دسته مرباهای خوشمزه و پرمصرف است. مربای هویج را می‌توانید به همراه خامه صبحانه، کره یا انواع پنکیک‌ها سرو کنید. در ادامه طرز تهیه این مربا آموزش داده شده است.

مواد لازم

هویج : ۵۰۰ گرم (با قسمت درشت رنده شود)
آبلیمو: یک قاشق‌ غذاخوری
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
دانه هل: یک قاشق غذاخوری (برای به دست آوردن دانه هل پوست سبز هل را به دو نیم تقسیم کنید و دانه‌های آن را درآورید)
شکر: ۵۰۰ گرم
آب ۲ لیوان

طرز تهیه مربای هویج | نکات کلیدی برای درست کردن این مربای پرطرفدار

طرز تهیه مربای هویج

► مرحله اول

هویج‌ها را پوست بگیرید و رنده کنید سپس درون قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا هویج‌ها کمی نرم شده و رنگ آنها تغییر کند.

► مرحله دوم

اگر مرباها در ظرف‌های کاملا استریلیزه شده ریخته شوند و همچنین در جای خشک و خنک قرار گرفته باشند تا مدت ۳ ماه قابل نگهداری هستند.

شکر، آبلیمو، آب، گلاب و دانه‌های هل را به هویج اضافه و مخلوط کنید و به مدت ۲ ساعت اجازه دهید با حرارت ملایم مربا بپزد و جا بیفتد. در آخر خلال بادام را به مربا اضافه کنید و آن را از روی شعله بردارید.

► مرحله سوم

مربای هویج را پس از آماده شدن از روی حرارت بردارید و خلال پسته را  هم می‌توانید داخل مربا بریزید و هم برای تزئین استفاده کنید. پس از اینکه مربا سرد شد داخل شیشه بریزید و در یخچال قرار دهید.

نکات کلیدی برای درست کردن مربای هویج

  • هیچ‌گاه از قاشقی که خوب تمیز نشده برای هم زدن مربا استفاده نکنید چون موجب می‌شود مربا زود کپک بزند.
  • نشانه قوام آمدن مربا: مقداری از شربت را در قاشقی بریزید، اگر شیره پس از خنک شدن سریع از قاشق نریخت یعنی که شربتش قوام آمده است.
  • دلیل کپک زدن مربا: شکر مربا کم باشد، قوام نیامده باشد، کاملا پخته نشده باشد.
  • دلیل شکرک زدن مربا: این حالت معمولاً در مرباها و شیره‌ها دیده می‌شود، وقتی مربا یا شیره بیش از حد بجوشد یا آنکه شیرینی آن کم باشد شکرک می‌زند و برای رفع آن باید در شربت یا مربا کمی آب جوش و مقداری آبلیمو اضافه کنید و بگذارید چند جوش بزند تا شکرک آن از بین برود.
کد خبر 96893
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز