محمدرضا منصوریان: در حالی که کشمکش میان مسئولان تیم کشتی صنایع و معادن همدان و مسئولان سازمان لیگ فدراسیون کشتی همچنان ادامه دارد طی یکی، دو روز گذشته تلاش‌های زیادی صورت‌گرفته تا رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد به روال طبیعی خود بازگردد.

قرار است امروز و فردا هفته سوم این مسابقات پیگیری شود. با برگزاری پیکارهای هفته سوم دیدارهای دور رفت مرحله مقدماتی به پایان می‌رسد و تا حدود زیادی چهره تیم‌های صعودکننده برای حضور در مراحل بعدی مشخص می‌شود. البته با توجه به شرایط موجود، دو تیم نفت تهران و گاز مازندران شانس‌های اصلی صعود هستند و بقیه تیم‌ها به دنبال این دو تیم شانس خود را آزمایش می‌کنند. تنها شاید در گروه اول کمی ابهام وجود داشته باشد.

چرا‌که میان تیم‌های گاز مازندران و صنایع و معادن همدان مسابقه‌ای انجام نشده و مازندرانی‌ها با رای سازمان لیگ صاحب یک پیروزی آسان شده‌اند و اگر قرار به برگزاری این مسابقه باشد شاید اتفاقات دیگری رقم خورده و صدرنشینی این گروه دستخوش تغییراتی شود. آخرین خبرها حاکی از آن است که همدانی‌ها خواستار برگزاری دیدار با گاز مازندران شده‌اند و سازمان لیگ نیز به دلیل حاضر نشدن این تیم در هفته دوم آنها را 7 بر صفر بازنده اعلام کرده است.

از میان دو مسابقه امروز دیدار شاگردان

اویس ملاح با کشتی‌گیران راه‌آهن خراسان در گرگان دارای اهمیت بسیار زیادی است. تیم‌های رشد دانه گرگان و راه‌آهن خراسان هر دو شرایط یکسانی در جدول دارند، یک مسابقه را برده‌اند و یک دیدار را باخته‌اند و حالا امروز هر تیمی که برنده از میدان خارج شود شرایط مناسبی در جدول پیدا کرده و امیدوارانه راهی مرحله برگشت این رقابت‌ها خواهند شد. هر دو تیم در خانه مقابل تیم پرمهره نفت تهران با حساب 4 بر 3 باخته‌اند، با این وضعیت آنها شانس سرگروه شدن را ندارند و برای رسیدن به نیمه نهایی باید از حریف مستقیم خود عبور کنند.

تیم گرگانی که بومی‌ترین تیم این دوره از مسابقات لیگ است، در خانه با کشتی‌گیرانی همچون حسن طهماسبی، جواد دماوندی و سیداحمد رسولی برای هر تیمی خطرناک خواهد بود و در سوی دیگر راه‌آهنی‌ها که هفته گذشته در مشهد حتی شانس پیروزی مقابل نفت تهران را هم داشتند به دلیل استفاده از نفراتی نظیر رسول توکلی، اسماعیل نجاتیان، نصرالله فدایی و هادی‌ پورعلیجان حرف‌های فراوانی برای گفتن دارند. امیر توکلیان در دیدار امروز قطعا بیشترین امیدش برای پیروزی در اوزان 66، 84 و 96 کیلوگرم است.

او در 66 کیلوگرم  نصرالله فدایی را دارد که هفته قبل مراد محمدی را مغلوب کرده است. در 84 کیلوگرم اسماعیل نجاتیان به روی تشک می‌رود که یک هفته پیش احسان لشگری قهرمان‌ آسیا را شکست داد و در 96 کیلوگرم هم رسول توکلی کشتی‌گیر مازندرانی این تیم به میدان می‌آید که در مسابقه قبلی خود به راحتی جعفر دلیری یکی از بهترین‌های این وزن را از پیش رو برداشت. با این اوصاف اما کشتی گرفتن با گرگانی‌ها و تماشاگران پرشور و حالی که در اختیار دارند دشواری‌های خاص خود را دارد که تیم‌های میهمان برای گذر از آن باید تلاش دوچندانی داشته باشند. 

همان‌طور که اشاره شد حال و هوای مسابقه دوم امروز کمی متفاوت‌ با دیگر مسابقات است. اگر همدانی‌ها همچنان اصرار به انجام مسابقه با گاز مازندران داشته باشند و تهدیدشان مبنی بر کناره‌گیری از لیگ جدی باشد، میزبانی آنها از تیم ماکیان بروجرد و دیدار با این حریف همسایه منتفی است و مسابقه‌ای در همدان برگزار نخواهد شد. اما اگر این مسابقه‌برگزار شود نتیجه آن از قبل مشخص است. تیم میهمان شانسی برای پیروزی ندارد و این فرصت مناسبی را برای صنایع و معادن همدان به وجود می‌آورد تا با دو پیروزی، موقعیت خود را در جدول بهبود بخشد. تیم همدان در هفته اول این مسابقات تیم نیروی زمینی را در تهران برده است.

صابریون: می‌خواهیم حضوری پررنگ داشته باشیم

آخرین خبرها حاکی از آن است که با وساطت حمید سجادی، معاون سازمان تربیت‌بدنی موقتا مشکل تیم صنایع و معادن همدان برطرف شده و این تیم امروز مسابقه خود با ماکیان بروجرد را در خانه برگزار می‌کند. جلال صابریون، رئیس هیات کشتی همدان در این رابطه گفته است: «به خاطر آنکه لیگ روند طبیعی خود را ادامه داده و خللی در آن ایجاد نشود، مقرر شد به لیگ بازگشته و حضوری پررنگ داشته باشیم. البته موضوع مسابقه با گاز مازندران و بحث کشتی‌گیر خارجی هم قرار است از سوی مسئولان استان همدان و فدراسیون کشتی‌ پیگیری شود.»

کد خبر 96808

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز