جمعه ۱۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

براساس مصوبه دولت، مشترکان پر مصرف درصورت بی‌توجهی به اخطار با قطع 48 ساعته گاز، جریمه شوند.

جواد اوجی در عین‌حال از اعمال جریمه برای مشترکان پرمصرف خبرداد و گفت:   مشترکان کم مصرف که براساس گفته وی در دهک‌های اول تا هفتم قرار دارند با هیچ افزایش هزینه‌ای در زمستان امسال مواجه نمی‌شوند و قیمت گاز مصرفی آنها مانند سال گذشته محاسبه می‌شود.

اما قیمت گاز برای مشترکان پرمصرف که در دهک‌های پرمصرف8 تا 10 قرار دارند براساس جرایم تعیین شده در سال گذشته قیمت گاز مصرفی خود را می‌پردازندبه این ترتیب افرادی که در زمستان امسال مصرف آنان کم باشد 45ریال، برخی نیز 100ریال و برخی دیگر که در میان پرمصرف‌ها قرار خواهند گرفت هزینه گاز را با افزایش پلکانی پرداخت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: براساس آیین‌نامه‌ای که دولت تصویب و ابلاغ خواهد کرد مشترکان پرمصرفی نیز که به اخطار‌های داده  شده توجه نکنند با 48ساعت قطع گاز روبه‌رو خواهند شد که امیدواریم مجبور به این کار نشویم.

اوجی با بیان اینکه برخورد با مشترکان پرمصرف نیازمند ابلاغ مصوبه از سوی دولت است، اظهار داشت: این مصوبه به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

وی درباره گازبهای مصرفی دستگاه‌های دولتی نیز گفت: دستگاه‌های دولتی نیز به ازای هر مترمکعب گاز690ریال پرداخت می‌کنند؛ ضمن اینکه آنها نیز براساس بخشنامه دولت ملزم به رعایت مصرف بهینه گاز و قطع دستگاه‌های حرارتی در روزهای تعطیل شده‌اند.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر مصرف بهینه گاز به‌ویژه در بخش خانگی، اظهار داشت: اگر هر خانوار در مصرف این حامل انرژی تنها 10درصد صرفه‌جویی داشته باشد، صرفه‌جویی روزانه 50 تا60 میلیون متر مکعب گاز دور از انتظار نخواهد بود.

اوجی اذعان داشت: از هموطنان نیز انتظار می‌رود تا این شرکت را در ادامه هرچه بهتر خدمت‌رسانی یاری کنند تا زمستان بدون دغدغه‌ای برای همه به‌ویژه ساکنان مناطق سردسیر کشور رقم بخورد.

وی درباره تامین گاز نیروگاه‌های کشور نیز گفت: با توجه به کاهش دما و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی به‌منظور پاسخگویی به این بخش، در بخش نیروگاهی مجبور به اعمال محدودیت در تحویل گاز شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان آبان به‌طور میانگین روزانه 125میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌های کشور تحویل شده است اما در این روزها به‌دلیل افت دما و اولویت بخش خانگی، این میزان تحویل گاز به‌طور میانگین به 75میلیون متر مکعب در روز رسید.

مسعود میرکاظمی وزیر نفت نیز در اظهارات تازه‌ای در بازدید از پالایشگاه اصفهان با اشاره به افزایش مصرف انرژی نسبت به پارسال گفت: با توجه به در‌پیش‌بودن سرمای زمستان، باید با هماهنگی بیشتر این روند را به سمت افزایش تولید و کاهش مصرف سوق دهیم.

کد خبر 96705

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز