همشهری آنلاین: واشنگتن تایمز، روزنامه محافظه‌کار پایتخت آمریکا 40 درصد کارکنان خود را در هفته‌های آینده تعدیل می‌کند و شیوه توزیعش را هم تغییر می‌دهد.

خبرگزاری آلمان از واشنگتن گزارش داد، جاناتان سلوین (Jonathan Slevin)، کفیل ناشر واشنتگن تایمز در مطلبی که در صفحه اول این روزنامه به چاپ رسید، گفت: "این تعدیل برای روزنامه ضروری است تا بتواند همپای تغییرات پویای اقتصاد در تجارت خبر حرکت کند."

370 کارمند این روزنامه هشدارنامه‌هایی را گرفته‌اند که می‌گوید ممکن است در میان کسانی باشند که مجبور به ترک کارشان می‌شوند.

The Washington Times, founded by the Unification Church, will cut its staff of 370 and shift mainly to free distribution

بر اساس قانون آمریکا، کارفرمایانی که قصد اخراج جمعی کارکنان خود را دارند باید دستکم 60 روز به آنها مهلت دهند.

این تعدیل نیرو یکی از جدیدترین موارد خون‌ریزی صنعت روزنامه در آمریکاست. مرکز تحقیقاتی پیو می‌گوید، سال 2008 دستکم 5000 شغل در این صنعت حذف شد. روزنامه‌های بزرگی همچون واشنگتن پست، نیویورک تایمز و لس آنجلس تایمز هم صدها کارمند خود را اخراج کرده‌اند.

جنبش دسترسی آزاد خوانندگان به مطالب روزنامه‌ها در پنج سال گذشته، صنعت روزنامه را در آمریکا تحلیل برده است.

واشنگتن تایمز در نظر دارد سرویس تحویل در منزل خود را متوقف کرده و به توزیع مجانی و هدفمند روزنامه برای کسانی بپردازد که افکار عمومی را شکل می‌دهند.

به گفته سلوین، این شرکت همچنین در نظر دارد پایگاه جدید اینترنتی TheConservatives.com را توسعه دهد.

سلوین همچنین گفت برنامه رادیویی سراسری صنفی این روزنامه با نام اخبار صبحگاهی، اکنون در 70 بازار عمده شنیده می‌شود و رشد خوبی داشته است.

تایمز در سال 1982 توسط کشیش سان میونگ مون، بنیانگذار کلیسای وحدت تاسیس شد و هدف از آن ارایه جایگزینی محافظه‌کار برای روزنامه لیبرال واشنگتن پست بود.

کد خبر 96653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز