گروه ورزشی: صمد مرفاوی در آستانه بازی مقابل سپاهان امیر قلعه‌نویی، نتوانست جنگ روانی مناسبی به راه بیندازد.

وی به بهانه تصاویری که در برنامه نود در مورد داوری بازی‌های سپاهان پخش شد اظهاراتی را مطرح کرد که چند دقیقه بعد هم نتوانست به خوبی از آن دفاع کند. سرمربی استقلال در واکنش به سئوالات پینگ‌پنگی عادل فردوسی‌پور که عملکرد وی در استقلال را به چالش می‌کشید چاره‌ای نداشت جز اینکه اختلافاتش با امیر قلعه‌نویی را آشکار کند.

 وی در مهمترین بخش اظهاراتش تشویق قلعه‌نویی را جریانی از پیش تعیین شده دانست و گفت: «این تشویق‌ها را طبیعی نمی‌دانم.» البته وی که تا همین فصل گذشته سمت دستیاری قلعه‌نویی را در استقلال بر عهده داشت به طور مستقیم راجع به آنچه که در درونش می‌گذشت سخن نگفت.

اصرار فردوسی‌پور هم به جایی نرسید. اما همه چیز وقتی رنگ شکست به خود گرفت که سرپرست سپاهان روی خط تلفنی برنامه 90 ضمن دفاع از سپاهان به مرفاوی هشدار داد که فقط درباره تیم خودش صحبت کند.

سرپرست سپاهان همچنین در آستانه رویارویی قلعه‌نویی با استقلال این‌گونه رجزخوانی کرد: «تیم ما آنقدر قدرتمند است که حتی اگر داور به ضرر ما هم سوت بزند بازی را با پیروزی پشت‌سر می‌گذاریم.» مرفاوی در واکنش به حرف‌های بصیرت که سرمربی استقلال را گوشه رینگ انداخته بود پاسخ مناسبی نداشت و مسیر صحبت را تغییر داد.

واکنش قلعه‌نویی به اظهارات مرفاوی

امیر قلعه‌نویی واکنش متعادلی نسبت به حرف‌های مرفاوی نشان داد. وی روز گذشته در گفت‌وگویی تاکید کرد که مرفاوی نظر خودش را گفته است. شاید این پاسخ مناسبی برای ابراز لطف مرفاوی نسبت به قلعه‌نویی بود که در برنامه 90 گفت: «من و قلعه‌نویی با یکدیگر دوست هستیم و هیچ مشکلی نداریم.» هرچند که مرفاوی در ادامه اتهاماتی را به طور غیرمستقیم متوجه امیر قلعه‌نویی کرد. سرمربی تیم سپاهان روز گذشته درباره بازی با استقلال گفت: «بازی با استقلال هم مثل تمام بازی‌هاست و ما به دنبال حفظ روندمان هستیم.»

امیر قلعه‌نویی درباره بازی شنبه این تیم برابر استقلال گفت: «به هرحال این بازی هم مثل تمام بازی‌هاست؛ مثل بازی با پرسپولیس، استقلال اهواز و مس کرمان. ما به دنبال این هستیم تا روند رو به رشدمان را حفظ کنیم. خوشبختانه بازیکنان ما روز به روز بهتر می‌شوند. دو، سه ایراد داشتیم که یکی گردش توپ بود و دیگری اینکه پس از گلزنی اشباع می‌شدیم. از نظر کیفی این مشکلات برطرف شده اما هنوز فرصت‌سوزی در تیم ما وجود دارد. موقعیت‌های زیادی را به وجود می‌آوریم اما نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم. باید در طول نیم‌فصل دوم این مشکل را حل کنیم.»

قلعه‌نویی درباره تیم استقلال هم گفت: «استقلال تیم بسیار خوبی است. از کادر فنی خوبی هم سود می‌برد. استقلال و پرسپولیس تحت هر شرایطی، استقلال و پرسپولیس هستند و ما دیدار دشواری با استقلال خواهیم داشت.» وی گفت: «طبیعی است که نسبت به بازی اول 180 درجه تغییر داشته باشیم. بازیکنان هم کامل‌تر شده‌اند. شناخت من از بازیکنان و شناخت بازیکنان از من بیشتر شده است.

خوشبختانه تمامی بازیکنان را در اختیار داریم و وضعیت‌مان برای این بازی نسبت به بازی رفت کاملا متفاوت است.» وی افزود: «خوشبختانه به تیمی آمده‌ام که در آن آرامش بسیاری دارم. باید از طرفداران سپاهان تشکر کنم که همواره حامی ما بوده‌اند.» قلعه‌نویی درباره اظهارنظر مرفاوی که دوشنبه‌شب در برنامه 90 گفته بود، قضاوت‌ها همواره به نفع سپاهان بوده است، گفت: «دوست ندارم راجع به این مسئله صحبت کنم، می‌خواهم بیشتر به مسائل فنی بپردازم.

اما به هر حال مرفاوی نظرش را داده است. سال گذشته هم به اعتراف کارشناسان داوری 17 پنالتی را برای استقلال نگرفتند. همان‌طور که گفتم مرفاوی نظرش را گفته و استنادش به برنامه 90 بود که هفته گذشته شیطنت کرد. تعجبم این است که چرا بازی دیگر تیم‌ها را نشان ندادند. با این حال من همیشه تنها راجع به تیم خودم صحبت می‌کنم. 22 سال در استقلال بودم اما وقتی از این تیم جدا شدم گفتم دیگر درباره استقلال حرفی نمی‌زنم. به بازیکنانم هم گفتم اگر نیمکت‌نشین بودید می‌توانید بپرسید که چرا بازی نکرده‌اید اما حق ندارید بپرسید که چرا فلان بازیکن در ترکیب قرار دارد؟» 

حمایت باشگاه استقلال از مرفاوی

مسئولان باشگاه استقلال در آستانه دیدار حساس برابر سپاهان سیاست حمایت از مرفاوی را در دستور کار قرار داده‌اند. عضو هیات ‌مدیره این باشگاه گفت: «به هیچ عنوان به مرفاوی اولتیماتوم نداده‌ایم و وی تا پایان فصل سرمربی خواهد بود.» با این حال گفته می‌شود که هیات مدیره در خصوص نتایج ضعیف استقلال به صمد مرفاوی هشدار داده است.

نفریه در این‌باره گفت: «اصلا چنین چیزی نیست و به هیچ عنوان هیات‌مدیره اولتیماتومی به مرفاوی نداده است. او با قدرت به کارش ادامه می‌دهد و ما امیدواریم آقای مرفاوی در بازی‌های آینده نتیجه لازم را کسب کند. مرفاوی تا پایان فصل سرمربی استقلال خواهد بود.»  وی همچنین در خصوص بازی با سپاهان گفت: «متأسفانه در بازی‌های قبلی بی‌عدالتی‌های داوری به ضرر استقلال شد که البته در دیدار مقابل پیکان به اوج خود رسید.

امیدوارم تیم ما با وجود همه مشکلات دور برگشت را با قدرت شروع کند و با کسب امتیازات لازم به مقامی شایسته و درخور توجه دست یابیم. مشکلات استقلال در نیم‌فصل اول تنها به شخص صمد مرفاوی برنمی‌گردد. حتی ما که اعضای هیات‌مدیره هستیم کوتاهی کردیم و امیدوارم در دور برگشت مشکلات را جبران کنیم.»

نفریه که یکی از حامیان سرسخت قلعه‌نویی در استقلال محسوب می‌شد در واکنش به رویارویی استقلال مقابل تیم قلعه‌نویی گفت: «این بازی از آن جهت برای ما حساس است که می‌خواهیم نیم‌فصل را با قدرت آغاز کنیم. آقای قلعه‌نویی از بزرگان استقلال و برای ما قابل احترام هستند. ایشان زحمات زیادی کشیدند و هیچکس حق توهین به وی را ندارد و بنده برای ایشان در همه کارهایشان آرزوی موفقیت می‌کنم، به جز بازی روز شنبه مقابل استقلال.»

کد خبر 96542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز