گروه اقتصادی: کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس در جلسه‌ 10آذر خود درباره لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها باز هم به نتیجه‌ نرسید.

با ادامه ابهامات و عدم‌تفاهم اعضای کمیسیون ویژه مجلس با نمایندگان دولت، بر خلاف انتظار، پیشنهاد تشکیل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها11آذر به صحن علنی مجلس نخواهد آمد و بررسی این لایحه در هفته جاری به پایان نمی‌رسد.

پیش از این کمیته مشترک 8نفره دولت و مجلس برای رفع اختلافات درباره لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها بر سر تشکیل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به توافق رسیده بود، اما به‌نظر می‌رسد پیشنهاد این کمیته مشترک با مخالفت اعضای کمیسیون ویژه مجلس مواجه شده و سرنوشت لایحه را در ابهام برده است.

کاظم دلخوش، مخبر کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس، با اشاره به جلسه صبح دیروز این کمیسیون گفت: در این جلسه درخصوص تشکیل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و واریز درآمدهای حاصل از هدفمند‌سازی یارانه‌ها به ردیف بودجه‌ای این سازمان به نتیجه نرسیدیم.

وی افزود: این جلسه با حضور رئیس و معاونان دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس، اعضای کمیسیون ویژه و نمایندگان دولت برای بررسی مواد باقیمانده از لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها تشکیل شد.

به گفته دلخوش، در این جلسه پیشنهاد تشکیل سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها که چند روز پیش با حضور رئیس‌جمهور مورد توافق قرار گرفته بود، مورد بررسی قرار گرفت اما در جلسه مذکور اعضای کمیسیون درخصوص این پیشنهاد به اجماع و نتیجه نرسیدند.

مخبر کمیسیون طرح تحول اقتصادی ادامه داد: دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها نظرات کارشناسی خود را درخصوص این پیشنهاد ارائه کردند که یکی از مواردی که دیوان محاسبات در مورد این پیشنهاد مطرح می‌کرد برخی از نقاط تعارض این پیشنهاد با قانون بود.

وی ادامه داد: در مقابل، عزیزی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور از طرف دولت از تشکیل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با ماهیت شرکت دولتی دفاع کرد. قرار بود بعدازظهر دیروز نیز اعضای کمیسیون ویژه اگر به حد نصاب برسند، ادامه بررسی این پیشنهاد را در دستور کار خود قرار دهند.

دلخوش تصریح کرد: با توجه به‌اینکه در جلسه دیروز صبح به نتیجه ‌مورد نظر نرسیدیم، قطعا چهارشنبه طرح برای بررسی به صحن مجلس نخواهد آمد. محمدحسین فرهنگی، عضو کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس نیز گفت: به‌دنبال عدم‌تفاهم در جلسه صبح چهارشنبه، کمیسیون 10آذر بعدازظهر نیز جلسه غیررسمی تشکیل داد و در این جلسه بازهم درباره تشکیل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مذاکرات ادامه یافت.

وی تصریح کرد: به‌علت به نتیجه نرسیدن این جلسات، پیشنهادهای کمیسیون این هفته به صحن علنی مجلس نخواهد آمد و فعلا لایحه در کمیسیون باقی خواهد ماند تا تفاهم حاصل شود.

کد خبر 96530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز