سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۸ - ۰۴:۲۵
۰ نفر

گروه ورزشی: پرویز مظلومی که در طول این فصل، بارها تهدید به کناره‌گیری از سرمربیگری مس کرمان شده بود، روز گذشته طبق اعلام رسمی مدیر عامل این باشگاه اخراج شد.

این خبر خیلی زود روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت اما به فاصله چند ساعت بعد، این رئیس هیات‌مدیره باشگاه مس کرمان بود که در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا همه شایعات را تکذیب و تاکید کرد که مسئولان باشگاه مس کرمان هنوز درباره وضعیت مظلومی تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند. با این همه اما برهانی‌نژاد، مدیرعامل باشگاه مس کرمان تاکید دارد: «در پی کسب نتایج ضعیف و نارضایتی هواداران کرمانی از وضعیت کنونی باشگاه مس کرمان، پرویز مظلومی پس از کسب نتایج ضعیف از باشگاه صنعت مس کرمان اخراج شده است.»

اعتراض‌های مظلومی به مسئولان باشگاه کرمان

پرویز مظلومی در طول این فصل بارها تهدید به استعفا کرد. مشکلات مالی باشگاه مس کرمان، اصلی‌ترین دلیل اعتراض‌های مظلومی بود. وی قبل از حضور در برنامه 90 که مدیرعامل مس کرمان را نیز در کنار خود می‌دید تاکید کرده بود که هرگز به کرمان برنمی‌گردد و دیگر نمی‌خواهد با  مس کرمان فعالیت خود را ادامه دهد. اما در برنامه 90 همه چیز رنگ تکذیب به خود گرفت.وی گفته بود: «در مس کرمان همیشه با مشکلات ساخته‌ام و فشار زیادی روی من وجود دارد ولی تحمل این شرایط دیگر برای من امکان‌پذیر نیست و سلامتی‌ام به خطر افتاده است. متاسفانه هیچ توجهی به وضعیت تیم، بازیکنان و همچنین خواسته‌های کادر فنی نمی‌شود و من با این شرایط، دیگر نمی‌توانم در مس مربیگری کنم و اگر وضعیت این تیم عوض نشود، نیم‌فصل از کرمان خواهم رفت.

حتی در این زمینه با آقای برهانی‌نژاد هم صحبت کرده‌ام.»اااین اظهارنظر تازه‌ای نیست. اما به نظر می‌رسد مظلومی پیش از اینها تصمیم خود را گرفته و حتی جلسه دوشنبه‌شب نیز نمی‌تواند وی را مجاب به ماندن در مس کند. اگر چه شاید در دقیقه 90 همه چیز تغییر کند و پرویز مظلومی، کارش را در این تیم کرمانی دنبال کند. اما این‌بار کمی اوضاع فرق می‌کند.

برهانی‌نژاد از برکناری مظلومی خبر داده است و این بار مظلومی باید منتظر بماند تا هیات‌مدیره درباره‌اش تصمیم‌گیری کند. نکته اینجاست که پرویز مظلومی پس از آخرین شکست خود، تاکید کرده که مرد مبارزه است و قصد استعفا ندارد. از سویی دیگر این شایعه مطرح شده که پرویز مظلومی در صورت اخراج از مس کرمان، یکی از گزینه‌های جدی مسئولان باشگاه استقلال برای رسیدن به سمت سرمربیگری استقلال است؛ موضوعی که بعید به نظر می‌رسد.

برهانی نژاد: مظلومی اخراج شد

روز گذشته مدیرعامل باشگاه مس کرمان با اشاره به اخراج مظلومی گفت: «مهدی محمدی مربی کرمانی به عنوان سرمربی موقت تیم مس کرمان انتخاب شد.» عبدالرضا برهانی‌نژاد در کرمان در این زمینه اظهار داشت: «پس از شکست مس مقابل استیل‌آذین به مظلومی مهلت داده شد تا وضعیت تیم بهبود یابد اما پس از شکست مقابل تیم ته‌جدولی ابومسلم در نهایت تصمیم به تعویض مربی گرفته شد.»مدیرعامل باشگاه مس کرمان افزود: «سرمربیگری مس کرمان به طور موقت بر عهده مهدی محمدی گذاشته شده است.» وی گفت: «هیات مدیره برای تغییرات احتمالی دیگر و انتخاب مربی دائمی و وضعیت بازیکنان تیم، تشکیل جلسه خواهد داد.

اما به احتمال زیاد اکثر بازیکنان تیم را برای استفاده از همه توان فنی تیم حفظ خواهیم کرد.» وی احتمال جذب مربی خارجی را رد کرد. برهانی‌نژاد گفت: «احتمال استفاده از مربی خارجی در مجموعه تیم بسیار کم است و سرمربی مس مربی داخلی خواهد بود.» مدیرعامل مس کرمان خاطرنشان کرد: «باشگاه مس کرمان از ابتدای فصل، تمام امکانات را در اختیار کادر فنی و بازیکنان گذاشته بود و انتظار نتایج مطلوبی را نیز داشت که عملا اینگونه نشد اما امیدواریم در ادامه نیم‌فصل دوم وضعیت تیم بهبود یابد.»

فیروز کریمی، جدی‌ترین گزینه مس

مظلومی فصل گذشته نتایج خوبی با مس گرفت و توانست این تیم را راهی لیگ‌قهرمانان آسیا کند ولی امسال همه چیز برای او برعکس شد و نماینده استان کرمان در لیگ برتر نتایج ضعیفی را به دست آورد. مس حتی در آخرین بازی خود، مقابل قعرنشین جدول یعنی ابومسلم شکست خورد و این موضوع در نهایت، باعث برکناری پرویز مظلومی شد تا مسی‌ها به دنبال یک مربی دیگر باشند. خبرهای رسیده از کرمان حاکی از آن است که فیروز کریمی سرمربی فعلی داماش گیلان، جدی‌ترین گزینه مسئولان مس کرمان محسوب می‌شود. هرچند این مربی از لحاظ منشور اخلاقی برای مربیگری در لیگ برتر مشکل دارد ولی گفته می‌شود که اعضای هیات‌مدیره باشگاه مس، قرار است با رایزنی‌های خاص خود که از طریق مسئولان سیاسی استان کرمان انجام خواهد شد، مشکل مربیگری کریمی را برطرف کنند. در حال حاضر این مربی، جدی‌ترین گزینه آنهاست و اگر مسی‌ها برای آوردن کریمی با مشکل مواجه شوند، سراغ دیگر گزینه‌ها خواهند رفت.

از طرفی می‌گویند قرارداد کریمی با داماش طوری تنظیم شده که او اگر قصد جدایی داشته باشد، می‌تواند چنین تصمیمی بگیرد. گفته می‌شود امیر عابدینی به شدت مخالف جدایی فیروز کریمی است و از طرفی اصلا معلوم نیست که سازمان لیگ برتر اجازه بدهد این مربی در لیگ برتر مربیگری کند یا خیر. در حال حاضر مهدی محمدی مسائل فنی این تیم را به عهده دارد تا مربی جدید مس مشخص شود. اما چندی پیش علی دایی به عنوان یکی از گزینه‌های جانشینی مظلومی در مس کرمان مطرح شد. مدیرعامل مس کرمان اما مذاکره با دایی را نه تایید کرد و نه تکذیب بلکه همه چیز را به چند روز آینده موکول کرد. بازگشت دایی به فوتبال آن هم با مربیگری دوباره در لیگ برتر می‌تواند جذابیت‌های لیگ نهم را دو چندان کند.

تکذیب رئیس هیات‌مدیره‌ باشگاه مس

رئیس هیات‌مدیره‌ باشگاه صنعت مس تاکید کرد که تاکنون هیچ تصمیم رسمی درباره‌ پرویز مظلومی و انتخاب سرمربی جدید تیم مس گرفته نشده است. سیدمحمود سیف‌الحسینی اخبار مربوط به برکناری پرویز مظلومی از تیم مس را شایعه و حدس و گمان‌های مطبوعات و رسانه‌ها دانست و اظهار داشت: «تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص در جلسه‌ اعضای هیات مدیره با حضور مظلومی اتخاذ خواهد شد.»

این در حالی است که تعدادی از خبرگزاری‌ها اخباری مبنی بر اخراج پرویز مظلومی مطرح کرد‌ه‌اند که به گفته‌ نزدیکان باشگاه مس، این اخبار از سوی فردی مطرح شده که از ابتدای فصل تاکنون در باشگاه مس همواره برای پرویز مظلومی و تیم مس حاشیه‌سازی می‌کرده است و به عنوان یک فرد غیرفوتبالی امور نقل‌و‌انتقالات مس را انجام می‌دهد. پرویز مظلومی روز گذشته به تهران آمد تا با حضور در جلسه‌ هیات‌مدیره وضعیت خود را در تیم مس مشخص کند. این درحالی است که خبر اخراج پرویز مظلومی به نقل از برهانی‌نژاد روز گذشته توسط فارس اعلام شد اما رئیس هیات‌مدیره این باشگاه فعلا آن را تکذیب می‌کند.

شایعه پیوستن مظلومی به استقلال

اما در میانه شایعات مختلفی که درباره پرویز مظلومی و ماجرای جدایی‌اش از مس کرمان مطرح می‌شود گمانه دیگری هم به گوش می‌رسد؛اینکه مظلومی به استقلال بپیوندد.امیر واعظی آشتیانی در ابتدای فصل نیز به طور جدی به این گزینه می‌اندیشید اما در نهایت صمد مرفاوی را به وی ترجیح داد.هر چند که مظلومی منتظر تصمیم مسئولان باشگاه استقلال نماند و خیلی زود تکلیفش با مس کرمان را یکسره کرد.حالا با توجه به نتایج ضعیفی که صمد مرفاوی در استقلال به دست آورده است اصلا بعید نیست که پرویز مظلومی به سمت سرمربیگری آبی‌پوشان پایتخت برسد.هر چند که دلیل جدایی او از مس کرمان این مسئله نیست اما در صورتی که مسئولان باشگاه استقلال پیشنهادی به وی ارائه کنند شاید اتفاقات جالبی در آینده رخ دهد.

از سویی دیگر گفته می‌شود پرویز مظلومی استعفا نداده تا بتواند به تمامی حق و حقوق خود برسد.موضوعی که بی تردید خود او درباره‌اش واکنش منفی نشان خواهد داد و این مسئله را رد خواهد کرد. از آنجایی که گفته می‌شود دیدار با سپاهان و امیر قلعه‌نویی آخرین فرصت صمد مرفاوی است، به نظر می‌رسد در پی جدایی مظلومی از مس، مذاکرات برای نشستن سرمربی سابق مس روی نیمکت استقلال آغاز شود.

کد خبر 96460

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز