جمعه ۶ آذر ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه مشکلات تاریخی اسلام در درک نادرست از مفهوم و عمق ولایتمداری بوده است، گفت:

باید در پیدا کردن راه و شناختن مسیر، فرمایشات رهبری مد نظر همه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله امامی کاشانی که در نماز جمعه امروز تهران سخن       می‌گفت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار بسیجیان گفت: ببینید چقدر در این زد و خوردها و آبروریزی ها خسارت و صدمه دیدیم، درحالی که اگر کسی عارف باشد و ولایت مدارانه رفتار کند باید انقلاب و نقشه‌های دشمنان را بشناسد.

امامی کاشانی از تخریب روسای قوا و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انتقاد کرد و گفت: کسی که روسای قوا و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را بشناسد زبانش را حفظ می‌کند و هر شعاری نمی‌دهد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: مخصوصا بسیج، طلاب، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها باید در شعارها و حرکت های خود از بکار بردن تعبیرهای نادرست اجتناب کنند و کسی را بی خود فاسق ندانند و از عدالت خارج نکنند و باید جامعه  نسبت به مسائل زمان هوشیاری لازم را داشته باشد.

وی با تاکید بر اصرار رهبر معظم انقلاب بر ضرورت بصیرت داشتن اقشار مختلف جامعه گفت: بعد از داشتن ایمان وجود بصیرت بسیار مهم و ضروری است.

امامی کاشانی با اشاره به روز پنجم آذر که به عنوان روز بسیج مستضعفین نامگذاری شده است، اظهار داشت: اگر چه امام بسیج را تاسیس کرد اما تاسیس این نهاد حرکتی خودجوش بود و این سخنان و نگاه امام بود که بچه‌های ما را ساخت و اینکه می گویم بسیج به معنی مهیا بودن و فرهنگ بسیجی به معنای تعلق نداشتن به مادیات است به معنای این نیست که در کلاس درسی این مسائل آموزش داده شده باشد بلکه سخنان امام خود کلاس بود.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: عظمت و استقلال امروز کشور بعد از رهبری مدیون بسیج است. وی همچنین هفتم آذر روز تشکیل نیروی دریایی را گرامی داشت.

آیت الله امامی کاشانی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران نیز با اشاره به روز عرفه و شهادت حضرت مسلم ابن عقیل دعای عرفه را درسی بزرگ در توحید و جهان شناسی دانست و گفت: امروز دنیا به درس عرفه نیاز دارد.

کد خبر 96202

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز