گروه شهری: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از تدارک گسترده شهرداری تهران برای برپایی ویژه برنامه‌های عید سعید قربان در شب و روز این مناسبت در سطح شهر تهران خبر داد.

محمد هادی ایازی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده به این مناسبت گفت‌: در شب و روز این عید بزرگ، سامانه‌های نشاط در همه نواحی تهران برنامه‌های شاد و متنوعی را برگزار خواهند کرد و 30 سامانه نشاط درجه یک نیز برنامه‌های ویژه این روز را برای شهروندان تهرانی برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر یک از معاونت‌های فرهنگی اجتماعی مناطق 22گانه نیز به مناسبت این عید جشن‌های مختلفی را برپا می‌کنند، افزود: در ایستگاه‌های عرضه بهداشتی دام نیز علاوه بر پذیرایی از شهروندان، برنامه‌های فرهنگی با موضوع مزیت‌های بهداشتی سنت حسنه قربانی اجرا خواهد شد.

ایازی خاطرنشان کرد: همچنین برای جلوگیری از آسیب‌های بهداشتی به کودکان نیز در نزدیکی ایستگاه‌های کشتار دام، ویژه برنامه‌های فرهنگی برای کودکان در قالب غرفه‌های مختلف فرهنگی مانند غرفه نقاشی کودک، غرفه سلامت، غرفه مسابقات با موضوعاتی مانند فلسفه قربانی، حج و غیره و اهدای جوایز، غرفه آسیب‌های اجتماعی، غرفه آموزش و مشارکت شهروندی، غرفه نمایشگاه عکس و پوستر پیش‌بینی شده است و علاوه بر اجرای برنامه‌ها، بروشور و سایر اقلام فرهنگی در ایستگاه‌ها توزیع می‌شود.

وی در ادامه اظهارکرد: معاونت‌های اجتماعی مناطق در این روز موظف هستند تا با هماهنگی مرکز فعالیت‌های دینی نسبت به اعزام مبلغان دینی برای پاسخگویی به سؤالات شهروندان در همه مراکز عرضه دام اقدام کنند.

ایازی از نورافشانی در شب عید قربان در بوستان‌های پلیس و غدیر، لاله و چند پارک بزرگ دیگر تهران خبر داد و افزود: همچنین در ویژه برنامه‌های مختلف از شهروندان نمونه در رابطه با موضوع قربانی در سطح محلات تجلیل می‌شود.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: ویژه برنامه دعای عرفه به مناسبت عید قربان در سطح مساجد مناطق مختلف تهران برپا می‌شود و علاوه بر مداحی و سخنرانی از شهروندان پذیرایی خواهد شد.

فعالیت‌های دینی شهرداری‌ به‌مناسبت عید قربان

مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در آستانه روز عرفه و هفته ولایت برنامه‌های گسترده‌ای را تدارک دیده است.رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در دیدار با طلاب و روحانیون حوزه علمیه المهدی‌(عج) با تاکید بر ضرورت رونق بخشیدن به محافل مذهبی در این ایام همچنین خبرداد: به مناسبت عید قربان مسجد پیامبر اعظم (ص) واقع در منطقه 2 شهرداری با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی، علاوه بر نصب بنر، بیلبورد و تابلوهای تبلیغاتی با مضامین مربوط به دعای عرفه، عید قربان و عید غدیر در میادین، خیابان‌ها، مساجد، جشن‌های بزرگ اعیاد سعید قربان و غدیر در مساجد شاخص و محوری شهر تهران به اجرا درخواهد آمد.

وی ادامه داد: برپایی دعای پرفیض عرفه در 300 مسجد شاخص و محوری شهر، هماهنگی با بعضی از مدارس در مناطق 22گانه جهت نواختن زنگ ولایت، آموزش صحیح ذبح دام و طریقه مصرف سالم آن به وسیله لوح فشرده و بروشور در مسجد کاشانی و امامزاده یحیی (ع) منطقه 12، برگزاری همایش حامیان ولایت در مساجد توسط معاونت‌های فرهنگی مناطق 22گانه، تجلیل از دانش‌آموزان سیده در دبیرستان هاجر و مدرسه راهنمایی شهدای آزادی منطقه 12، مشارکت در جشن بزرگ طلایه‌داران سادات در روز عید سعید غدیر در مهدیه تهران و برگزاری مراسم جشن به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر به‌صورت ویژه در مسجد شیخ‌ فضل‌الله نیز از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت این ایام است.

فعالیت‌های فرهنگی هنری از قربان تا غدیر

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با هفته ولایت (عید قربان تا عید غدیر خم) برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری برای شهروندان تهرانی تدارک دیده است.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی این سازمان؛ دکتر محمد‌جواد شوشتری سرپرست سازمان با اعلام این مطلب گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در راستای گرامیداشت این دو عید فرخنده و در طول هفته ولایت برنامه‌های متنوع و دامنه‌داری را در ستاد و مناطق 22 گانه با هدف گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوی دینی رسول‌اکرم(ص) و ائمه ‌هدی(ع)، تشریح و تحلیل وقایع و حوادث تاریخ اسلام و شیعه و ترویج مراجعه و بهره‌برداری از متون مرجع دینی در زندگی روزمره اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: سازمان، هفته ولایت را با شعار «از سبوی قربان تا خم غدیر» آغاز می‌کند و مفاهیم ارزشمندی چون ایثار، شهادت، فداکاری در راه حق و معرفی ثمراث شجره پربار ولایت در عرصه‌های مختلف زندگی بشری را در برنامه‌های خود ترویج می‌‌نماید.

سرپرست سازمان درباره اجرای برنامه‌ها در گستره شهر تهران گفت: برای اجرای عدالت فرهنگی، برنامه‌های این اعیاد را در گستره شهر تهران اجرا می‌کنیم. اجرای اختتامیه جشنواره موسیقی نظامی در فرهنگسرای بهمن، اختتامیه جشنواره تئاتر بانوان در روز عید قربان در تئاتر شهر، برگزاری خیابان هنر در 7 منطقه شهر تهران، آیین تجلیل از سادات 22 مسجد برتر شهر تهران از جمله برنامه‌های فرهنگی هنری این هفته است.

شوشتری با اشاره به تجلیل از سادات 22 مسجد اظهار داشت: از هر مسجد 5 نفر در گروه‌های سنی متفاوت انتخاب می‌شوند که در مجموع در سطح شهر تهران 110 نفر هماهنگ با عدد 110 به مناسبت عید غدیر‌خم تقدیر می‌شوند. همزمان با عید قربان نیز معاونت هنری سازمان، بزرگ‌ترین نمایشگاه هنر‌های تجسمی را با آثاری از پیشکسوتان هنری در پردیس ملت آغاز می‌کند.

کد خبر 96159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز