مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

نیره بهتری: شهرداری تهران در خیابان بهشت یک تفاوت عمده با برخی سازمان‌های دیگر دارد.

 اینجا برای آن که دنبال بسیجی بگردی و از بسیجی بنویسی، خیلی کار سختی نداری، لازم هم نیست دنبال اتاقی خاص باشی. همین که وارد حریم شهرداری شدی، با کلی از آدمهایی مواجه می‌شوی که یا اکثرا بسیجی هستند و یا با بسیجی‌ها بوده‌اند و از آنها خاطره دارند. البته اینجا هم مثل بقیه جاها بخشی به نام بسیج شهرداری دارد.

اما از خود آقای شهردار بگیر تا بچه‌هایی که در این اتاق نشسته‌اند، همه بسیجی هستند. نگاهشان، برنامه‌ها‌یشان و کارشان همه رنگ و بوی بسیج دارد. در این سالها هر اقدامی که باری را از روی دوش مشکلات مردم تهران برمی‌دارد به همین بسیجیان مربوط می‌شود. در این میان مرکز بسیج شهرداری تهران با بیش از 23 هزار بسیجی خالص و خدمتگزار، یکی از نهادهای فعال در حوزه بسیج است.

 موسایی فرمانده مرکز بسیج شهرداری تهران میزبان خبرنگار همشهری جمعه است تا در میان این همه بسیجی، و این همه کارکرد، به بیان یک‌سری از کارکردهای اختصاصی در حوزه دین، دفاع مقدس و فرهنگ بپردازد.

70حوزه و 23 هزار بسیجی

بچه‌های صمیمی بسیج شهرداری تهران حتما نمونه‌هایی واقعی از یک بسیجی واقعی هستند. دارند برای شهر کار می‌کنند و در این میان از بسیجی بودن خود غفلت ندارند و مسئله مهم برای آنها کار بر اساس فرهنگ بسیجی است.

تا یادم نرفته بگویم که مجموعه بسیج شهرداری کلانشهر تهران، طی 4 سال اخیر رشد بالنده‌ای داشته و موفق شده 23 هزار عضو بسیجی جذب کند.به گفته موسایی فرمانده مرکز مقاومت بسیج شهرداری، این در حالی‌است که تا 3 پیش از این زمان تعداد اعضای بسیج شهرداری، 6هزار نفر بوده و طی3 سال اخیر 17هزار بسیجی به این مرکز جذب و ساماندهی شده‌اند.

 اعضای داوطلب و ثابت مرکز بسیج شهرداری تهران،در 70 حوزه و پایگاه و در قالب مناطق 22گانه ماموریت‌های مختلفی را انجام‌می‌دهند.

اعزام 10 هزار نفر به اردوهای راهیان نور

بسیجی‌های امروز در نهاد شهری هستند اما برای آنکه یاد اسلاف خود را در خاطر داشته باشند،هر ‌از گاهی خاطرات را مرور می‌کنند. موسایی می‌گوید: مرکز بسیج شهرداری تهران، طی سال‌های اخیر کاروان‌های متعددی را به مناطق جنگی اعزام کرده است.

موسایی در این باره توضیح‌می‌دهد: این مرکز در سال گذشته بیش از 10 هزار نفر را به اردوی راهیان نور اعزام کرده که گروه‌های اعزامی از جمع کارکنان شهرداری،خانواده شهدا،ایثارگران، اعضای بسیج و نمازگزاران بوده‌اند.

می‌گویند این اقدام و این تعداد اعزام مسافران کوی دوست،حرکتی بی‌نظیر است که نمونه آن در ارگان‌ها و نهادهای دیگر صورت نگرفته است.بر همین اساس سایر نهادها با کمک گرفتن از این مجموعه در صدد اجرای چنین برنامه‌های معنوی و مذهبی هستند.

برنامه‌های هفته بسیج

این جمع صمیمی در مسیر خدمت‌رسانی به مدیریت شهری، در فرهنگ‌سازی هم تلاش‌هایی می‌کنند. اینجا که باشی می‌توانی لیست برنامه‌هایی را ببینی که شاید هوس کنی در چند مورد از آنها حضور داشته باشی.

برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی،برگزاری مراسم هفته بسیج، دهه مبارک فجر،فضاسازی برای برگزاری اعیاد و جشن‌های ملی مذهبی و همچنین مراسم سوگواری از جمله وظایف مرکز بسیج شهرداری تهران است که طی تعامل با واحدهای مختلف و مناطق 22 گانه شهرداری صورت‌می‌گیرد.

 به طور مثال برای اینکه شهر در آستانه هفته بسیج، رنگ و بوی بسیج و وحدت دینی و اسلامی را بگیرد، بسیج شهرداری از تبلیغات شهری همچون نصب 500هزار بنر و نمایش کلیپ از تلویزیون‌های شهری استفاده کرده است.

مدیر مرکز بسیج شهرداری تهران خبر‌می‌دهد: هفته بسیج امسال، با برگزاری 7شب جشن برای خانواده‌های کارکنان شهرداری تهران همراه است.در این مراسم از بسیجیان فعال شهرداری تهران نیز تقدیر می‌شود.

همشهری جمعه

کد خبر 96102

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز