وزیرارتباطات وفناوری‌اطلاعات درباره آنتن‌دهی تلفن همراه و کیفیت آن گفت:

از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اپراتورها در تعامل هستیم و از آنها می‌خواهیم نسبت به تکمیل پوشش و ارتقای کیفیت شبکه‌هایشان کار کنند؛ این موضوع در برنامه‌ اپراتورهای اول و دوم قرار دارد و ان‌شاءالله خود مسئولان توضیح خواهند داد که چه زمانی این پوشش کامل می‌شود.

رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درحاشیه نمایشگاه تلکام اظهار کرد: بحث پوشش تلفن همراه در تهران پیچیدگی‌هایی دارد که کیفیت آن مرتبا به‌دلیل تغییر بافت شهری و ساخت و سازهایی که انجام می‌شود در حال تغییر است اما در هر حال برنامه‌ ارتقای کیفیت و تکمیل پوشش جزء برنامه اپراتورها نیز محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: اپراتورها باید حداقل سرویس‌هایی را که در پروانه آنها قید شده، ارائه دهند. SLA، مرتبا اندازه‌گیری می‌شود، بنابراین تعهداتی که اپراتورها دارند، باید انجام شود که دوستان نیز انجام دادند.

وزیر ارتباطات همچنین درباره محدودیت اینترنت و سرعت کم آن در کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر پهنای باند بیشتر در مراکز علمی و تحقیقاتی و در جاهایی که به پهنای باند بیشتری نیاز دارند، ارائه می‌شود و ما به‌دنبال آن هستیم که بتوانیم همین پهنای باند را با کیفیت مناسب در اختیار کاربران خانگی قرار دهیم تا برای نیازهای خانگی پاسخگو باشد.

قیمت تمام شده اینترنت

تقی‌پور تصریح کرد: باید قیمت تمام شده اینترنت پایین باشد تا اینکه اپراتورها و عرضه‌کنندگان بتوانند آن را ارزان‌تر ارائه دهند. وی تاکید کرد: سازمان تنظیم مقررات باید به نیابت از دولت و حاکمیت مقررات و چارچوب‌های قانونی را برای فعالیت اپراتورها و برای تنظیم روابط اپراتورها با مردم، اپراتورها با اپراتورها و اپراتورها با دولت انجام دهد و علاوه بر سازمان، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را داریم که یک نهاد مستقل از نظر رای و حکم بوده و رای آن برای همه‌ اپراتورها قابل اعتماد است.

تقی‌پور گفت: یکی از محورهای اصلی در آینده حوزه‌ کاری وزارت ICT این است که در این زمینه فعال باشد و این سازمان باید بتواند مجوزهای لازم را تنظیم کند و نظارت کافی انجام دهد و به تعبیری ما به نمایندگی از حاکمیت باید حافظ منافع کاربران در این حوزه باشیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه بخش خصوصی نسبت به جذب سرمایه‌های خارجی منعطف‌تر و روان‌تر است، افزود: این هم جزء محورهای اساسی ماست و از این موضوع استقبال می‌کنیم که اپراتورهای داخلی بتوانند به همراه عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان معتبر خارجی در عرضه خدمات ICT در کشور حضور داشته باشند.

اپراتور سوم

تقی‌پور درباره‌ اپراتور سوم تلفن همراه گفت: این موضوع هنوز نهایی نشده و در حال مذاکره هستیم اما پیشرفت خوبی داشته است و مذاکره در این زمینه ادامه دارد. وی همچنین درباره بحث خصوصی‌سازی مخابرات تصریح کرد: در این رابطه بخش‌های مختلفی درگیر بودند و وزارت ICT در زمینه‌ آماده‌سازی این شرکت فعالیت‌هایی را انجام داد و ادامه فرایند از قبیل قیمت‌گذاری و شرایط مزایده یا مسائل دیگر به هیات عالی واگذاری و سازمان خصوصی‌سازی مرتبط می‌شود که توضیحاتی برای کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس و سایر کمیسیون‌ها نیز ارائه شده است.

وزیر ارتباطات در بخشی از سخنان خود درباره‌ بحث ماهواره‌ مصباح خاطرنشان کرد: ماهواره‌ مصباح یک با مشارکت کشور ایتالیا ساخته شده و تعهد شرکت ایتالیایی است که آن را پرتاب کند که کار نیز دنبال می‌شود و نکته مهم این است که این شرکت باید بتواند تعهداتش را انجام دهد.

وی ادامه داد: ما به موازات آن، کار طراحی ماهواره‌هایی در کلاس مصباح که ماهواره‌های مخابراتی هستند را پیگیری می‌کنیم و ساخت آن را انجام می‌دهیم و امیدواریم بتوانیم تا سال 90 بدون کمک خارجی ماهواره‌های این کلاس را از داخل کشور پرتاب کنیم.

به گفته وی، نمایشگاه تلکام بزرگ‌ترین رویداد اطلاع‌رسانی در حوزه‌ ICT است که سالانه برگزار می‌شود و مکان مناسبی برای تبادل اطلاعات عمومی و اطلاعات حرفه‌ای در زمینه‌ ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

تفاوت تلکام امسال وپارسال

تقی‌پور گفت: نمایشگاه امسال از نظر عرضه فناوری‌های جدید توسط تولیدکنندگان و شرکت‌های فناوری داخلی و از نظر عرضه‌کنندگان خارجی یک تفاوت کیفی و اساسی نسبت به سال گذشته داشت و امیدواریم از این رویداد شرکت‌های فناوری داخلی ما بتوانند در عرضه‌ محصولات‌شان به‌صورت منطقه‌ای و بین‌المللی از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: اساسا رویکرد خصوصی‌سازی و سپردن تمامی خدمات در حوزه ICT جزء محورهای اساسی برنامه دولت دهم است که این فرایند با خصوصی‌سازی مخابرات شتاب بیشتری گرفته و امیدواریم در سایر زمینه‌ها آزادسازی نیز صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، دهمین نمایشگاه تلکام بدون مراسم افتتاحیه آغاز به کار کرد و با حضور وزیر ارتباطات بازگشایی شد اما نبود هماهنگی برای نشست خبرنگاران با وزیر ارتباطات و دیگر ناهماهنگی‌ها به برخی بی‌نظمی‌ها هنگام حضور وزیر در جمع خبرنگاران منجر شد.

کد خبر 96043

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز