مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر مسئول همشهری گفت که این روزنامه از امروز تا زمان برگزاری دادگاه توقیف شده است

علی اصغر محکی، مدیر مسئول روزنامه همشهری،  در گفت‌وگو با ایسنا، در بیان دلیل توقیف روزنامه همشهری توسط هیات نظارت بر مطبوعات اظهار کرد: در یکی از آگهی‌های چاپ شده در روزنامه همشهری عکس ساختمانی منتشر شد که طبق گفته هیات نظارت بر مطبوعات به معبد بهائیان مربوط است.

وی با بیان این که اتهام روزنامه همشهری ترویج بهائیت اعلام شده است، اظهار کرد: این عکس در گذشته در روزنامه‌ خورشید منتشر شده اما تذکری به آن‌ها داده ‌نشد.

محکی خاطرنشان کرد: این عکس روز یکشنبه در روزنامه چاپ شد و هیات نظارت بر مطبوعات، روز دوشنبه حکم توقیف همشهری را صادر کرده است.

او با بیان اینکه این اشتباه سهوی و به دلیل آشنا نبودن عوامل روزنامه همشهری با اماکن مربوط با بهائیان بوده است اظهار کرد: متن توضیح و عذرخواهی در این باره را در شماره سه‌شنبه ـ امروز ـ چاپ کردیم که نمایندگان هیات نظارت بر مطبوعات شب گذشته حکم توقیف را ابلاغ کردند و بدین ترتیب از توزیع آن جلوگیری شد و به ما اجازه انتشار عذرخواهی داده نشد.

به گفته وی حدود دو هزار نفر در تحریریه و بخش‌های اداری، آگهی‌ها و توزیع روزنامه همشهری مشغول به کار بودند که تا زمان برگزاری دادگاه که پس از طی مراحل اداری برگزار خواهد شد، بیکار می‌شوند.

اما پیگیری‌های خبرنگار ایسنا درباره این موضوع از معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به نتیجه نرسیده و پاسخگویی به این سوال به بعد موکول شده است.

هیات نظارت بر مطبوعات دیروز در خبری اعلام کرد که در جلسه این هیات به روزنامه‌های «همشهری» و «خبر» به علت درج مطالب مغایر با قانون مطبوعات، تذکر کتبی ارسال و موضوع جهت رسیدگی قانونی به مرجع قضائی ارجاع شده است.

کد خبر 96022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز