گروه شهری: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از افزایش ظرفیت گرمخانه‌های شهر تهران به هزار نفر خبر داد و گفت:

پیش‌بینی شده است تا درصورت برودت هوا، این افراد در مراکز جدید مستقر شوند.

محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران 2آذر  با حضور در مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران با اشاره به فعالیت گرمخانه‌های تهران گفت: ظرفیت گرمخانه‌های تهران به هزار نفر افزایش یافته است و این افراد در مراکز خاوران، بهمن و لویزان استقرار می‌یابند.

وی افزود: امیدواریم که تعداد افرادی که از گرمخانه استفاده می‌کنند بیشتر از هزار نفر نشوند، اما اگر برودت هوا شدید باشد تمهیداتی پیش‌بینی شده تا این افراد در اماکن جدید مستقر شوند.

ایازی خاطرنشان کرد: معاونت اجتماعی و فرهنگی و شرکت‌های طرف قرارداد نیز برای جمع‌آوری آنها پیش‌بینی شده‌اند، اما از آنجا که برخی از افرادی که به این مراکز می‌آیند جزو معتادان هستند، با سازمان بهزیستی برای انتقال آنها به مکان‌های مورد نظر جدید و ترک اعتیاد آنها مذاکره شده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران در هفته ولایت گفت: ستاد هماهنگی برنامه‌های فرهنگی شهرداری به این مناسبت تشکیل شد و در روز و شب عید قربان سامانه‌های نشاط در همه نواحی تهران و همچنین در فرهنگسراها برگزار می‌شود.

وی افزود: در کنار 30 ایستگاه عرضه دام در این روز ایستگاه‌های فرهنگی نیز برای خانواده‌ها و استفاده فرزندان آنها پیش‌بینی شده و مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی نیز در این روز برگزار خواهد شد.

ایازی با بیان اینکه به مناسبت هفته ولایت برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است، گفت: برپایی نمایشگاه هنری رسم‌الخط عشق، تجلیل از سادات و خانواده شهدا، برگزاری شب شعر و مدیحه‌سرایی، جشنواره طنز تهران و جشنواره موسیقی نظامی از جمله برنامه‌های این هفته است.

معاون شهردار تهران در ادامه در مورد جمع‌آوری متکدیان گفت: وظیفه اصلی این کار برعهده سازمان بهزیستی است و شهرداری فقط آنها را جمع‌آوری می‌کند. وی افزود: هزینه جمع‌آوری از حداقل 350 هزار تومان در یک ماه تا 650 هزار تومان متغیر است که همه آن از منابع شهرداری تامین می‌شود و تلاش داریم تا با ساز و کارهایی این هزینه‌ها کاهش یابد.

ایازی با اشاره به تشکل‌های تخصصی در این مورد، اظهار کرد: این تشکل‌ها دارای مجوز از سازمان بهزیستی هستند، پروانه خود را از سازمان بهزیستی دریافت کرده‌اند و صلاحیت تخصصی در این موضوع دارند.

وی افزود: این تشکل‌ها متشکل از کارشناسان شهرداری، نیروی انتظامی و ضابط قضایی است و تعداد آنها نیز برای جمع‌آوری بی‌خانمان‌ها به تعداد مناطق شهرداری است و در فصل سرما واحد‌های مددکاری نیز به این تیم‌ها اضافه می‌شوند.

کد خبر 95982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز