همشهری آنلاین: نخست‌وزیر کویت با محمود احمدی نژاد دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان شامگاه شنبه در دیدار «شیخ ناصر محمد الاحمد الصباح» نخست وزیر کویت،جمهوری اسلامی ایران و کویت را دو کشور دوست و برادر با علائق بسیار عمیق دانست و اظهار داشت: دو کشور دارای ویژگی های مشترک بوده و منافع آنها به هم گره خورده است.

رئیس جمهور، آینده کشورهای منطقه را به مراتب بهتر از امروز دانست و اظهار داشت: 2 کشور ایران و کویت همواره روابط خوبی با هم داشته‌اند و در آینده نیز این روابط محکم‌تر خواهد شد.

وی بابیان اینکه دشمنان ما در منطقه اگر فرصت پیدا بکنند تمامی کشورهای منطقه را مورد هجوم قرار می‌دهند، خاطر نشان کرد: دشمنان ما از رابطه دوستی بین ملت‌ها ناراحتند در حالی که دوستی ما به نفع همه است و همیشه باید در جهت تعمیق این دوستی تلاش بکنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: کسانی که در منطقه می‌خواستند برای ما مشکل ایجاد کنند به فضل الهی نتوانستند. اینها دشمن تمام دولت‌ها و ملت‌ها هستند و نمی‌خواهند ملت‌ها در صلح و صفا زندگی کنند و خوشبخت باشند.

احمدی نژاد با اشاره به ناآرامی‌ها در پاکستان، یمن و برخی کشورهای منطقه گفت: دشمنان ما می‌خواهند منطقه در ناامنی باشد و خیلی تلاش کردند به ایران هم ضرر بزنند. اما شکست خوردند و به فضل الهی امروز دیگر توان این کار را ندارند. اما دوست ندارند که ملت‌های منطقه با هم همکاری داشته باشند. در حالی که کشورهای منطقه با هم مشکلی ندارند.

وی با بیان اینکه امروز بیش از گذشته نیازمند همدلی و همکاری کشورهای منطقه هستیم، اظهار داشت: مطمئن هستم اگر برادران برای انجام کارهای خیرخواهانه دست به دست هم بدهند، خدای متعال هم آنها را کمک خواهد کرد و کشورهای منطقه باید با گسترش همکاری‌ها یار و مکمل هم باشند.

احمدی نژاد جهان را در آستانه تحول دانست و تصریح کرد: دورانی به پایان رسیده و دوران جدیدی شروع شده است، در یک دوره‌ای چند تا دولت، خودشان را مالک دنیا می‌دانستند و در کار همه ملت‌ها و دولت‌ها دخالت می‌کردند، دولت‌هایی که با اندیشه مادی و اندیشه غیر الهی و غیر اسلامی دنیا را به یک نقطه‌ای رساندند که آشوب و ناامنی و بدگمانی در تمام دنیا به وجود آمد. خوشبختانه امروز کشورهای زورگو ضعیف شده‌اند و دیگر قادر نیستند در امور دنیا دخالت کنند.

وی همچنین از مواضع کشور کویت در سازمان ملل و دیگر مجامع بین‌المللی به نفع جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد.

همچنین در این دیدار «شیخ ناصر محمد الاحمد الصباح» نخست وزیر کویت نیز، ضمن ابلاغ سلام گرم امیر کویت به دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: جنابعالی نزد جناب امیر، دولت و ملت کویت از احترام بسیار عمیقی برخوردار هستید و این دلالت بر عمق روابط تاریخی و فرهنگی موجود میان دو کشور دارد.

وی با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم که دیگران کوچکترین اسائه‌ای به جمهوری اسلامی ایران داشته باشند، تصریح کرد: ما مواضع پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در زمان حمله صدام به کویت را هیچگاه فراموش نمی‌کنیم.

نخست وزیر کویت مذاکرات میان 2 کشور در زمینه‌های نفتی، سرمایه گذاریژ، بازرگانی، صنعتی و همکاری‌های فرهنگی را مثبت خواند و خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم در آینده همکاری های میان 2 کشور همه سطوح را شامل شود.

وی همچنین اضافه کرد: بازار کویت به روی جمهوری اسلامی ایران باز است و ما از هم اکنون از ورود تمامی محصولات و تولیدات ایران به بازار کویت استقبال می‌کنیم.

محمد الاحمد الصباح موضع کویت در قبال غرب نسبت به ایران را موضع کاملا شفاف ، روشن و تعیین کننده دانست و خاطر نشان کرد:با توجه به مراتب دوستی و برادری موجود میان جمهوری اسلامی ایران و کویت و با وجود فشارهای زیاد در مجامع بین‌المللی، کشور کویت به نفع ایران رأی داد و در کنار ایران ایستاد و این باور دولت و مردم کویت است.

وی در خصوص حوادث رخ داده در یمن، پاکستان و افغانستان تصریح کرد: این حوادث بسیار غم انگیز است چرا که همه آنها مسلمان هستند و در عین حال همسایه هم هستند و ما باید در خصوص این حوادث هوشیار باشیم.

نخست وزیر کویت در پایان ضمن آرزوی طول عمر و سلامتی برای مقام معظم رهبری اظهار داشت: انشاء الله بعد از سفر جناب امیر به تهران در اوائل سال آینده و دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران، بی‌صبرانه منتظر تشریف فرمایی شما به کشور کویت هستیم.

کد خبر 95851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز