گروه اقتصادی: بر خلاف برخی پیش‌بینی‌ها در زمینه کاهش تدریجی قیمت مرغ و تخم مرغ، روند صعودی قیمت این محصولات ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ما، قیمت گوشت مرغ که در روزهای نخست هفته گذشته به حدود 2 هزار و 700 تومان افزایش یافته بود، در روزهای اخیر شتاب بیشتری به‌خود گرفته و هر کیلو گرم گوشت مرغ تازه در فروشگاه‌های سطح شهر قیمت‌های بیش از 3 هزار و 100 تا 3 هزار و 200 تومانی را تجربه می‌کند.

با وجود این دست‌اندرکاران تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ از هر گونه اظهار‌نظر در زمینه علل و میزان افزایش قیمت این محصولات خودداری کرده و وعده ثبات قیمت‌ها در بازار را تکرار می‌کنند.

همچنین قیمت تخم مرغ نیز که از چند هفته پیش سیر صعودی به‌خود گرفته بود، این روزها با افزایش بیشتری همراه است. با این روند قیمت هر شانه تخم مرغ که در هفته گذشته به حدود 3 هزار و 500 تومان افزایش یافته بود این روزها به بیش از 4هزار تا 4 هزار و 500 تومان افزایش یافته است.

براساس این گزارش قیمت هر شانه تخم مرغ مارک دار به 4هزار و 300 تا 4 هزار و 500 تومان و قیمت هر شانه تخم مرغ معمولی به حدود 4 هزار تومان افزایش یافته است. همچنین فروشگاه‌های سطح شهر هر دانه تخم مرغ را با قیمت‌های متفاوت 130 تا 150 تومان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنند.

همچنین قیمت گوشت قرمز گوسفندی و گوساله نیز همچنان بالا مانده و در فروشگاه‌های سطح شهر قیمت هر کیلو گوشت شقه گوسفندی 12 هزار و 500 تومان، هر کیلو ران گوسفندی 14هزارو 800 تومان و هر کیلو گوشت گوساله 13 هزار تومان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

این شرایط موجب شده تا بسیاری از دست‌اندرکاران بازار گوشت قرمز از موج تازه افزایش قیمت‌ها به‌دلیل کاهش عرضه و افزایش تقاضای ناشی از در پیش بودن برخی اعیاد مذهبی مانند عید قربان خبر می‌دهند.

کد خبر 95793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز