شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: گوگل برای ویدئوهایی روی سایت یوتیوب زیرنویس ارائه می‌کند.

گوگل 19 نوامبر (28 آبان) اعلام کرد یک سرویس خودکار، تولیدشده بوسیله ماشین برای ویدئوهایی روی سایت یوتیوب را ارائه می‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس این سرویس جدید که از این هفته ارائه خواهد شد، به قصد فهم ویدئوهای آنلاین برای افراد ناشنوا یا  کم‌شنوا ایجاد شده است.

صدها هزار ویدئو روی سایت‌های گوگل از قبل حاوی زیرنویس هستند که بوسیله کاربران ایجاد شده‌اند و به صورت دستی با سرویس زیرنویسی دهی موجود گوگل به ویدئوها اضافه کرد.

 اما در هر حالی که هر دقیقه 20 ساعت ویدئو روی یوتیوب اضافه می‌شود، اغلب ویدئوها فاقد زیرنویس هستند.

بنابراین گوگل به تکنولوژی شناسایی گفتاری که برای سرویس مدیریت تلفن Google Voice‌اش متوسل شده است تا به صورتی خودکار زیرنویس‌ها روی یوتیوب اضافه شود.

از آنجایی که تکنولوژی شناسایی گفتار هنوز یک تکنولوژی در حال پیشرفت است، گوگل سرویس زیرنویس‌‌دهی خودکار را روی کانال‌های یوتیوب را تنها برای برخی از همکارانش از جمله PBS، نشنال جئوگرافی و چند دانشگاه بزرگ اضافه کرده است. اما گوگل وعده داده است که  این تکنولوژی با گذر زنان بهبود خواهد یافت- و امیدوار است که به طور گسترده‌تری برای ویدئوها به کار رود.

در حال حاضر، گوگل یک بخش "auto-timing" به سرویس دستی فعلی زیرنویس‌دهی‌اش اضافه می‌کند تا کاربرد آن آسانتر کند.

سازندگان ویدئو به راحتی می‌توانند یک فایل متنی از همه کلماتی که در ویدئو بیان شده است، ایجاد کنند و تکنولوژی شناسایی گفتار گوگل از این به بعد کارها را انجام خواهد داد- یعنی متن را با کلماتی در ویدئو بیان می‌شود، تطبیق می‌دهد.

 گوگل امیدوار است با این سرویس کاربران بیشتری را تشویق کند تا به ویدئوهای‌شان زیرنویس اضافه کنند.

کد خبر 95788

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز