همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قرآن اثرات عمیقی در حیات معنوی، سیاسی و اجتماعی کشور دارد، گفت:

شرایط امروز جهان و اقتضائات بین‌المللی نیز ما را به برداشتن گام‌های بلندتر در عرصه شناخت و عمل به قرآن کریم رهنمون می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر جمعه 29 آبان  در مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری حفظ قرآن کریم و نهج‌البلاغه که در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: خدا را شاکریم که پس از انقلاب اسلامی زمینه آشنایی نسل جوان با مفاهیم قرآنی گسترش یافت.

وی گفت: برگزاری جلسات قرآن کریم انسان را مورد تأثیر قرار داده و تحول بزرگی در عرصه علمی و اجتماعی کشور فراهم می‌آورد. بدون شک قرآن اثرات عمیقی در حیات معنوی، سیاسی و اجتماعی کشور دارد.

لاریجانی ادامه داد: برای ساختن جامعه اسلامی همواره نیازمند تدبر، توسل و فهم آیات قرآن کریم بوده و این مهم را باید برای خود متذکر شویم. شرایط امروز جهان و اقتضائات بین‌المللی نیز ما را به برداشتن گام‌های بلندتر در عرصه شناخت و عمل به قرآن کریم رهنمون می‌شود.

رئیس مجلس گفت: قرآن کریم عرصه گسترده‌ای دارد و شناخت مردم نسبت به آن در سطوح مختلف قرار دارد که در سطح اول عامه مردم تنها به قرائت قرآن و دریافت امور روزمره خود بسنده می‌کنند.  در سطح دوم متخصصان قرآنی و کسانی که تجربه فهم آیات قرآن کریم را دارند از این کتاب الهی بهره‌مند می‌شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرآن حدیث مفصلی برای همه مردم و در همه اعصار است که در تمام شرایط و احوالات می‌تواند برای انسان‌ها سودمند باشد. برای سعادت دنیوی و اخروی و گذر از فتنه‌ها و فسادهای جهان امروز باید به قرآن کریم رجوع کرده و از آن استمداد بطلبیم.

وی با اشاره به جایگاه و عظمت قرآن کریم در مکتب والای اسلام و در نزد اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خاطرنشان کرد: آیا امروز ما متوجه شأن و جایگاه قرآن کریم هستیم و به غیر از اینکه تنها در مشکلات زندگی به آن متوسل شده و تبرک می‌جوییم، آیا این کتاب الهی منشأ معرفتی ما قرار گرفته است.

رئیس مجلس تاکید کرد: قرآن کریم حامل معارف عظیم الهی و سنت‌های اسلامی است و امروزه همگان نیازمند تدبر و بهره ‌مندی از این گنجینه ارزشمند هستیم. 

کد خبر 95695

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز