گروه سیاسی: ائمه جمعه تهران، قم و برخی دیگر از شهر‌های کشور ضمن محکوم کردن کشتار شیعیان در یمن از سازمان‌های بین‌المللی خواستند نسبت به این مسئله واکنش نشان دهند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نسل‌کشی در یمن از سازمان کنفرانس اسلامی خواست تا توقف کشتار مسلمانان یمن را در اولویت قرار دهد و برای توقف نسل کشی اقدام کند.

به گزارش مهر، کاظم صدیقی، خطیب نماز جمعه 29 آبان تهران اظهار داشت: آنچه امروز در یمن اتفاق می‌افتد دل هر انسانی را جریحه دار می‌کند و نسل کشی به تمام معناست. موشک‌هایی که از سوی عربستان به سمت خانه‌ها در یمن می‌رود، نوعی قتل عام است که خلاف وجدان انسانی است. خطیب نماز جمعه تهران افزود: حرکت رئیس‌جمهور یمن علی عبدالله صالح همان اقدام صدام است و وی صدام امروز شده است.

در قم نیز آیت‌الله بوشهری با اشاره به فجایع یمن گفت: ما از دولت ایران می‌خواهیم با تحرک دیپلماسی، فاجعه کشتار شیعیان یمن را به جهانیان معرفی کند. این گزارش حاکی است، خطیب جمعه قم اظهار داشت: در این جریان، کشورهایی که انتظار نمی‌رفت ورود پیدا کنند، ورود پیدا کردند و 150 موشک بر سر زن و مرد و پیر و جوان و کودک یمن شلیک شد.

بوشهری ادامه داد: ما از همه مجامع بین‌المللی می‌خواهیم سکوت نکنند؛ چراکه نسل‌کشی شروع شده، درحالی‌که شما سخنی نمی‌گویید!

کشتار باید متوقف شود

امام جمعه اراک با بیان اینکه حدود 50 درصد مردم یمن شیعه هستند، گفت: کشتار مردم و شیعیان این کشور باید متوقف شود. قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های دیروز نمازجمعه اراک افزود: کشتار مردم یمن از سوی عربستان و با همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد و ضروری است با اتخاذ دیپلماسی فعال، کشتار شیعیان متوقف شود.

راهپیمایی نمازگزاران

جمعی از نمازگزاران تهرانی نیز بعد از برپایی نماز جمعه، در اعتراض به کشتار شیعیان در یمن، از دانشگاه تهران به سمت میدان فلسطین راهپیمایی کردند.

کد خبر 95682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز