جمعه ۲۹ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با شهادت امام جواد(ع) نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی در دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه‌ این هفته‌ تهران با تسلیت شهادت امام جواد (ع) به جریانات اخیر مربوط به نظرات رئیس‌جمهور آمریکا در برخورد با ایران اشاره کرد و افزود: آمریکا در برخورد با ایران چهره‌ کریه خودش را نشان داد.

وی در ادامه با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که علی‌رغم شعارهای نرم و ظواهر فریبنده که رئیس‌جمهور آمریکا دارد، هیچ تغییر عملی نداده و هر وقت در عمل نشان داد که می‌خواهد حقوق ملت‌های دیگر را رعایت کند، ما هم در عمل پاسخ مثبت می‌دهیم، به به‌کار بردن تعبیر مشت آهنی در پوشش مخملی نرم از سوی معظم له در مورد رفتارهای دولت آمریکا با ایران اشاره کرد و گفت: آن روزها عده‌ای زودباور دچار مشکل شدند و گفتند چه اشکالی دارد، اکنون که ما دارای مشکلات اقتصادی هستیم این رابطه برقرار شود.

وی اضافه کرد: آن زودباوران فکر می‌کردند رابطه با آمریکا بهشت برین است؛ در حالی که خداوند فرموده است روزی انسان در آسمان است. ارتباط با آمریکا روزی، سعادت، افتخار نیاورده است و ارتباط با یک موجود درنده، آدم‌کش، متجاوز و باج‌گیر افتخار ندارد، اما دیدید این ساده‌اندیشان اشتباه کردند. آمریکا خوی و منشش را رو کرد و در حرکت اخیر اموال ایران توسط دستگاه قضایی در داخل آمریکا و سایر کشورهای وابسته ضبط قضایی شد که این اقدام نشان‌دهنده‌ی عناد و دشمنی با ایران است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به سفر اوباما به چین گفت: اوباما در سفر به چین سعی کرد که چین را متقاعد کند، در تحریم علیه ایران مشارکت داشته باشد که چینی‌ها زیر بار نرفتند و این کار عملی نشد. او یک سال دیگر تحریم علیه ایران را تمدید کرد که این کار نشانه‌ی خوی ددمنشانه و بداخلاقی آنهاست.

صدیقی افزود: آمریکا باید بداند که ملت ایران از هیچ تهدیدی تا کنون نهراسیده است. هشت سال تمام نه تنها آمریکا، بلکه بلوک شرق صدام را کمک کردند. صحبت با زبان تهدید با ملتی که در صحنه‌های مختلف آزمایشش را با سربلندی پشت سر گذاشته است و با اتکا به خدا و خون پاک مومنان، سلاح مدرن را از کار برانداخته است، جز نکبت و بدبختی آنها و انسجام مردم حاصل جدیدی نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت: ملت ایران ملتی فرهنگی، اجتماعی، قرآنی هستند و زبان انسانیت را با زبان انسانیت جواب می‌دهند. هرگز ملت ایران با زبان زور عقب‌نشینی نکرده و در مقابل زبان تهدید، تسلیم هیچ ملتی نخواهند شد.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به خطبه‌های امام جماعت مسجدالنبی در هفته‌ گذشته، به بررسی چگونگی تشکیل وهابیت پرداخت و گفت: وهابی‌ها در خشونت با امت اسلامی نه تنها شعار ایجاد تفرقه را داده‌اند، بلکه به خشونت با زائران پرداخته‌اند. هرقدر مبلغان ما با امکانات وسیع بگویند که این مرام خشن است و اجتماعی نیست، خودشان در میان مردم خشونتشان را نشان می‌دهند و مشخص می‌شود آنها اهل مناظره نیستند و اهل زور هستند. اینها بارها به عراق حمله کرده‌اند. مرام آنها از اول تکیه بر اسلحه و زورگیری بوده است.

صدیقی افزود: توقع ما از حکومت عربستان این است که در آن‌جایی که مسلمانان را با عنوان مسلمان پذیرفته و به آنها پاسپورت داده‌اند، برای آنها حق قانونی قائل شوند. تحریک کردن نادان‌ها علیه آنها و مامورانی که اصول اولیه‌ی برخورد انسانی را زیر پا می‌گذارند، خلاف شرع، قوانین بین‌المللی و اصول انسانی است. توقع ما این است که آنها به خودشان بیایند و همرنگ با مسلمانان دنیا به مقدسات احترام بگذارند. پیامبران و امامان را مرده نپندارند.

وی گفت: توقع ما از حکومت و فرهیختگان عربستان این است که تجدیدنظر کنند و جلوی این نوع تفرقه‌افکنی را بگیرند.

امام جمعه موقت تهران همچنین خاطرنشان کرد: آن‌چه امروز در یمن اتفاق می‌افتد، دل هر انسانی را جریحه‌دار می‌کند و یک نسل‌کشی به تمام معنا است. موشک‌هایی از سوی عربستان به سوی آنها شلیک می‌شود، این نوع حرکت خشن و خلاف وجدان انسانی است و وجدان انسانیت را جریحه‌دار می‌کند.

صدیقی با انتقاد از این‌که هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد کشوری دیگر به داخلش این‌گونه حمله کند، گفت: خودشان به جای این‌که مشکلاتشان را حل کنند، قتل و غارت راه می‌اندازند و کشور بیگانه نیز این کار را انجام می‌دهد. این حرکت مورد تایید آمریکا است.

وی با تاکید بر این‌که علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور یمن، صدام امروزی است، از سازمان‌های بین‌المللی و سازمان کنفرانس اسلامی خواست که اقدامی در این زمینه انجام دهند.

وی افزود: اگر این سازمان‌ها مسائل یمن را در اولویت قرارندهد و برای جلوگیری از این نسل‌کشی و فتنه اقدام نکنند، آنها خودشان را برای چه روزی آماده کرده‌اند؟

خطیب موقت تهران در خطبه‌ اول نماز جمعه امروز تهران نیز به فلسفه‌ مناسک حج پرداخت و بر برگزاری مراسم پرشکوه روز عرفه تاکید کرد و گفت: عرفات را مانند شب‌های قدر جدی بگیرید؛ زیرا یادآور اولین و آخرین حضور با حضور امام زمان (عج) در روز قیامت است.

کد خبر 95644

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز