گروه شهری: شهرداری تهران در نظر دارد با راه اندازی مراکز آموزش رفتاری در 4 منطقه از شهر تهران کودکان را از همان سنین اولیه رشد با انواع رفتارهای پر خطر و راهکارهای کاهش اثرات تخریبی اینگونه رفتارها آشنا سازد.

به گزارش همشهری، نخستین مرکز آموزش رفتاری از این دست به زودی در منطقه 16 شهر تهران به بهره برداری می‌رسد.
 احمد نوریان معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران صبح دیروز در نشست مطبوعاتی خود با رسانه‌ها ‌راهکارهای مبارزه با گرایش به سیگار، اعتیاد به مواد مخدر، درگیری، نزاع و فرار از منزل و تاثیرات و عواقب مخرب آن را از جمله موضوعاتی دانست که در این مراکز بررسی و آموزش داده خواهد شد.
نوریان با اشاره به اینکه یکی از سرفصل‌‏های معاونت اجتماعی در بحث سلامت ایجاد مدرسه سالم است گفت:  در سال 83، 300 میلیون تومان و در سال 84، یک میلیارد و 300 میلیون تومان و در سال 85 حدود 5 میلیارد تومان در پروژه‌های عمرانی در قالب تجهیز و نگهداری سرویس‌‏های بهداشتی و آبخوری‌‏های مدارس هزینه شده است.
نوریان افزود:  طرح بهداشت یاران مدارس با اهدای بسته‌های سلامت حاوی CD، کیف امداد، کتابهای امداد و نجات، بلوغ و بهداشت در مدارس با مشارکت آموزش و پرورش انجام و طرح پیام سلامت توسط فرهنگسرای مدرسه انجام خواهد شد.
وی از آغاز به کار شورای راهبردی سلامت شهر در شهرداری تهران سخن گفت و افزود:  با فعالیت این شورا، پروژه شهر سالم که در سال 72 فقط در یکی از محلات تهران به صورت آزمایشی راه‌‏اندازی شده بود، امسال تمام محلات تهران را تحت پوشش خود قرار داده است به طوریکه هم ‌‏اکنون در تمام محلات شهر تهران، مرکزی به نام مرکز شهر سالم فعال است.
نوریان با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه اظهار داشت:  تدوین سند راهبردی پنج ساله سلامت شهر تهران، راه اندازی خانه‌های سلامت و اسباب بازی، آموزش شهروندان به مدت بیش از 3 میلیون ساعت، ارائه خدمات پزشکی در طرح جهادی مناطق 22 گانه، برگزاری همایش‌های پزشکان محلات شهر تهران و آلودگی صوتی در کلان شهرها از جمله اقدامات این معاونت است.
نوریان اعتبار اداره کل سلامت را 5/2 میلیارد تومان اعلام کرد ولی گفت، در بحث سلامت برای سایر بخش‌های شهرداری نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است.
کد خبر 9558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز