مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی آمریکا دستورالعمل جدیدی را برای انجام ماموگرافی سالانه برای بیماریابی (غربالگری)‌ سالانه سرطان پستان ارائه کرده‌‌اند

به گزارش خبرگزاری فرانسه این دستورالعمل جدید لزوم انجام ماموگرافی برای زنان 40 تا 49 سال را مورد سوال قرار می‌دهد و برای زنان  بالای 50 سال ماموگرافی هر دو سال یک بار را کافی می‌داند.

در صورت اجرای این اصول راهنمای جدید که بوسیله گروه کاری خدمات پیشگیری آمریکا (USPSTF)، یک هیات تاثیرگذار از کارشناسان مستقل، تعداد ماموگرافی‌های سالانه در آمریکا را به شدت کاهش خواهد داد و در عین حال زنان را از نگرانی‌ها هشدارهای نادرست و هزینه آزمایش‌های اضافی رهایی خواهد بخشید.

در مقابل گروهی از کارشناسان سرطان در آمریکا این بحث را مطرح می‌کنند که این تغییر برنامه بیماریابی سرطان پستان با ماموگرافی ممکن است باعث مرگ تعداد بیشتری از زنان به علت سرطان شود.

این اصول راهنمای جدید که در نشریه "سالنامه‌های طب داخلی" منتشر شده است، عمدتا بر اساس تخمین‌های کامپیوتری انجام شده از شش گروه تحقیقاتی مستقل در امریکا و اروپا است.

این تخمین‌ها پیش بینی می‌کند که ماموگرافی هر دو سال یک بار زنان 50 تا 69 ساله تقریبا به همان مقدار ماموگرافی سالانه – یعنی 81 درصد- باعث کشف سرطان پستان در بیماران می‌شود،‌ در حالیکه میزان موارد مثبت کاذب به نصف می‌رسد.

این گروه کاری که سازمان کیفیت و پژوهش مراقبت‌ بهداشتی آمریکا آن را حمایت می‌کند، می‌نویسد: "گرچه به نظر می‌رسد سودمندی ماموگرافی برای زنان 40 تا 49 سال و 50 تا 59 سال مشابه است، میزان وقوع سرطان پستان و عواقب ناشی از آن در این دو گروه سنی فرق می‌کند."

آخرین توصیه این گروه در سال 2002 خواستار انجام ماموگرافی روتین هر یک یا دو سال یک بار در زنان بالای 40 سال شده بود.

اما اکنون این گروه توصیه می‌کند که برای زنان در دهه 40 زندگی ماموگرافی روتین انجام نشود، در مقابل انجام ماموگرافی به انتخاب شخصی خود زنان بر اساس ارزیابی‌شان از خطرات و منافع این کار سپرده شود.

کد خبر 95513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز