مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

نفیسه مجیدی‌زاده: 1- اگر به شما بگویم این ماشینی که سوار می‌شوید ترمز ندارد، چه می‌کنید؟ معاینه فنی یعنی همین!

پس وقتی سوار سرویس مدرسه می‌شوید حواستان به این مسئله باشد. این هم یک حق است برای دانش‌آموزانی که راهشان دور است و یا به هر دلیلی هزینه می‌کنند و با سرویس مدرسه رفت و آمد می کنند. پس اول از همه باید خودتان مراقب خودتان باشید.
2- البته هفته گذشته، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرده است که خودروهای بدون معاینه فنی توقیف می‌شوند. سید هادی هاشمی گفته است که آمار دقیقی از خودروهایی که معاینه فنی دارند وجود ندارد اما می‌توان گفت که 80 درصد خودروهای تهران معاینه فنی دارند.

عکس: گلناز بهشتی

حالا ممکن است سرویس مدرسه شما یکی از همان 20 درصد خودروهایی باشد که معاینه فنی ندارند و البته ممکن است از دید پلیس راهنمایی هم دور بماند.

علاوه براین، در نیمه دوم سال، هوا سرد می‌شود. کوه‌های اطراف شهر بلند است. باد از سمت غرب می‌آید و... هوا آلوده‌تر می‌شود. پس به والدینمان هم یادآوری کنیم که وسایل نقلیه خود را بازدید فنی کنند.

3- البته وقتی با سرویس مدرسه می‌رویم و می‌آییم، خیال خانواده‌هایمان راحت‌تر است.
اما در همین زمینه علی طالب‌زاده، کارشناس انجمن های اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفته است که برخی از رانندگان سرویس‌های مدرسه های  استان تهران فاقد صلاحیت اخلاقی و آگاهی در امور فنی خودرو هستند. او به فارس گفته است که برخی از رانندگان سرویس‌های مدارس با مسائل تربیتی و نحوه برخورد با دانش‌آموزان آشنایی ندارند. راننده سرویس شما چه‌طور؟

4- حالا می‌گویید این مسئله چه ربطی به ما دارد؟ ما دانش‌آموزیم و نمی‌توانیم سرویس مدرسه‌مان را ببریم برگه معاینه فنی بگیریم یا برای راننده سرویس کلاس درس اخلاق و نحوه رفتار با دانش‌آموزان بگذاریم.

البته، اما رئیس انجمن های اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است از آنجا که انجمن اولیا و مربیان درباره سرویس‌های مدرسه باید پاسخ‌گو باشد، والدین و دانش‌آموزان در صورت شکایت می‌توانند با شماره تلفن 28281 تماس بگیرند و با قسمت بازرسی و نظارت وزارت آموزش و پرورش ارتباط برقرار کنند و پیگیر مسئله باشند.

این به معنای گلایه و شکوه نیست، مسئولیتی است که برای حفظ جان و شأن دانش‌آموزی‌مان برعهده داریم.

5- می‌دانید حدود یک پنجم خودروهایی که سال گذشته سرویس مدرسه بودند مشکل فنی مثل ایراد ترمز داشتند؟

وحید نوروزی، مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروها از والدین بچه‌ها خواسته به این علت که فردی را از قدیم به عنوان راننده سرویس مدرسه‌ می‌شناسند به داشتن و یا نداشتن برگه معاینه فنی آن راننده بی‌توجهی نکنند.

کد خبر 95385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز