همشهری آنلاین: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش تاثیرگذار قرآن خواستار توجه ائمه جماعات بر نحوه بیان تفسیر قرآن در مساجد شد

 به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، عضو مجلس خبرگان رهبری امروز در همایش ائمه جماعات مساجد استان قم که در سالن اجتماعات دارالشفا برگزار شد، با اشاره به نقش علامه طباطبایی در گسترش تفسیر قرآن کریم در جامعه خاطرنشان کرد: ایشان توجه ویژه‌ای به ائمه اطهار(ع) داشت به طوری که در ماه مبارک رمضان با بوسه بر ضریح حضرت معصومه(س) افطار می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید باورها را در محیط مساجد گسترش داد، تاکید کرد: ایران اسلامی به عنوان یک کشور اسلامی در جهان شناخته شده است اما در زمینه توجه به تفسیر قرآن کریم به جایگاه واقعی نرسیده‌ایم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه نقش قرآن نقش تاثیرگذاری است، ابراز داشت: اگر واقعا جامعه را با آیات قرآنی ارتباط دهیم فساد و فحشا به وجود نمی‌آید. انسانی که با قرآن ارتباط برقرار می‌کند زنگارهای گناه و آلودگی در او از بین می‌رود و زمینه هدایت پیدا  می‌کند.

وی تاکید کرد: قرآن باید محور برنامه های مساجد باشد تا روح و روان مخاطبان در مساجد را تحت تاثیر قرار دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه ائمه جماعات بر نحوه بیان تفسیر قرآن در مساجد شد و گفت: امروزه در جامعه تفسیر موضوعی باب شده که معتقدم هم برای خودمان و هم برای افراد دیگر تفسیر ترتیبی مقدم بر تفسیر موضوعی است.

همایش ائمه جماعات مساجداستان قم به همت مدیریت مساجد و موسسات دینی معاونت تبلیغ و آموزش کاربردی حوزه علمیه و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم برگزار شد.

کد خبر 95267

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز