دوشنبه ۶ آذر ۱۳۸۵ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: ارسال‌کنندگان هرزنامه‌ها(ایمیل‌های تبلیغاتی) به تازگی به منظور فریب فیلترهای مسدودکننده این قبیل ایمیل‌ها، عکس‌های حاوی متن را در هرزنامه‌ها جایگزین متون تبلیغاتی کرده‌اند.

 به گزارش سایت اینترنتی "نیوساینتیست"، فیلترهای مسدودکننده هرزنامه‌ها معمولا برای تشخیص هرزنامه‌ها از ایمیلهای واقعی، درون تمامی ایمیلهای ورودی به میل باکس کاربران را برای یافتن کلماتی که معمولا در ایمیلهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، جستجو می‌کنند.

تحقیقات شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی "سوفوس" در انگلیس نشان می‌دهد برخی ارسال‌کنندگان هرزنامه‌ها دیگر در این ایمیلهای تبلیغاتی متن تعبیه نکرده و در عوض تصاویری را که حاوی پیغامها و متون تبلیغاتی هستند ضمیمه این ایمیلها می‌کنند.

فیلترهای مورد استفاده برای شناسایی هرزنامه‌ها تنها قادر به خواندن متون هستند و نمی‌توانند همانند انسان درون یک عکس را برای شناسایی متون موجود در عکس بازبینی کنند و به همین جهت این نوع جدید از هرزنامه‌ها می‌توانند از فیلترها عبور کرده و به میل باکس کاربران وارد شوند.

به علاوه ارسال‌کنندگان این قبیل هرزنامه‌ها تصاویر پس زمینه عکسهای مورد استفاده خود را نیز به صورت تصادفی تغییر می‌دهند تا نتوان فیلتری طراحی کرد که یک عکس خاص را شناسایی و از ورود آن به میل باکس کاربران جلوگیری کند.

به گفته "کارول ثریالت" محقق شرکت "سوفوس"، در ابتدای سال میلادی جاری تنها  ۱۸درصد از هرزنامه‌ها از نوع هرزنامه‌های مجهز به عکسهای تبلیغاتی بودند اما هم‌اکنون ۴۰درصد از هرزنامه‌ها بدین شکل هستند.

کارشناسان رایانه‌ای هم‌اکنون برای دستیابی به فناوری نرم‌افزاری جدیدی تلاش می‌کنند که بتواند به صورت خودکار محتویات درون عکس‌ها را بررسی کرده و حتی متون موجود درون عکس‌ها را بخواند اما به گفته "پائول باکا" دیگر کارشناس شرکت "سوفوس"، دستیابی به چنین فناوری پیچیده‌ای احتمالا بین ۱۰ تا  ۳۰سال زمان نیاز خواهد داشت و به علاوه استفاده از این فناوری در فیلترهای هرزنامه هزینه‌بر بوده و به توان محاسباتی بالایی نیاز خواهد داشت.

کد خبر 9523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز