همشهری آنلاین: مدیرعامل خبرگزاری صدای افغان (آوا) نشست خبرگزاری‌های آسیا ـ اقیانوسیه را فرصتی مناسب برای همسویی رسانه‌های معتبر آسیا و اقیانوسیه دانست.

مدیرعامل خبرگزاری صدای افغان (آوا) از مهمانان خبرگزاری مهر در سی و یکمین نشست کمیته اجرایی و بیست و پنجمین نشست گروه فنی ـ خبری خبرگزاری‌های آسیا ـ اقیانوسیه این نشست را فرصتی مناسب برای همسویی رسانه‌های معتبر آسیا و اقیانوسیه در جنگ نرم با رسانه‌های غرب دانست.

حجت الاسلام سید عیسی حسینی مزاری مدیرعامل خبرگزاری صدای افغان (آوا) در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سی و یکمین نشست کمیته اجرایی و بیست و پنجمین نشست گروه فنی ـ خبری خبرگزاری‌های آسیا ـ اقیانوسیه به میزبانی خبرگزاری مهر و تاثیرات آن بر فضای رسانه‌های منطقه گفت: از آنجا که کشورهای شرکت کننده در نشست اوآنا از لحاظ جغرافیایی و بعضا فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و تاریخی دارای مشترکات زیادی هستند و منافع آنها در بسیاری از موارد با هم همپوشانی دارد و حتی دچار تهدیدات مشترکی نیز هستند این نشست می‌تواند در ایجاد همسویی و هماهنگی بین رسانه‌های کشورهای شرکت کننده به منظور کشف و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر بسیار تاثیرگذار باشد.

وی رسانه را ابراز قدرت ملت‌ها، کشورها و دولت‌ها دانست و گفت: رسانه در جهان امروز به یک رکن مهم حکومت‌های مردم سالار تبدیل شده و چشم و گوش ملت‌ها در جهت حفظ اقتدار، وحدت و تمامیت ارضی آنها است.

حجت الاسلام سید عیسی حسینی مزاری مدیرعامل خبرگزاری صدای افغان (آوا)

این کارشناس مسائل رسانه ای افغانستان به وجود رسانه های مختلف با سلایق و دیدگاههای متفاوت اشاره کرد و ابراز داشت: تضارب آرا، پویایی و رشد رسانه‌های جمهوری اسلامی در سطح جهان کم نظیر است.

حسینی مزاری، رسانه‌های ایران را بر افکار عمومی مردم این کشور و همچنین مردم منطقه و جهان تاثیرگذار دانست و درباره خبرگزاری مهر به عنوان میزبان نشست سازمانهای خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه گفت:مهر رسانه ای معتبر، تاثیرگذار و مهم است که با رفتار حرفه ای توانسته است جایگاه ویژه‌ای را در داخل و خارج ایران کسب کند.

نشست OANA می تواند در ایجاد همسویی و هماهنگی بین رسانه های کشورهای شرکت کننده به منظور کشف و استفاده از ظرفیت های یکدیگر بسیار تاثیرگذار باشد

وی درباره توانمندسازی رسانه‌ها نیز گفت: در توانمندسازی رسانه‌ها، فقط تکنولوژی و تجهیزات حرف اول را نمی‌زند بلکه مدیریت، افزایش کیفیت، استفاده از نیروهای کارآموزده و استفاده از ابزارهای نوین می تواند رسانه‌ها را کارآمدتر سازد.

حسینی مزاری، تحول درونی رسانه ها و تجدید سازماندهی رسانه‌های آسیایی را برای پیشرفت رسانه‌های این قاره و مقابله با جنگ نرم رسانه‌های غرب یک ضرورت دانست و گفت: رسانه‌های آسیایی در تقابل با رسانه‌های غربی لازم است نقاط ضعف یکدیگر را پوشش دهند و هم از لحاظ اندیشه، محتوا و خط مشی سازمانی و هم آموزشی و تکنولوژی یاور همدیگر باشند.

سی و یکمین نشست کمیته اجرایی و بیست و پنجمین نشست گروه فنی و خبری OANA از 13 تا 17 نوامبر 2009 برابر با 22 تا 26 آبان ‌ماه به میزبانی خبرگزاری مهر در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 95071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز