چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۱
۰ نفر

به گفته مخبر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، کار بررسی لایحه حمایت از خانواده در کمیته ویژه به اتمام رسید و این لایحه در اختیار کمیسیون حقوقی و قضایی قرار گرفت.

کمیته ویژه در راستای تحکیم بنیان خانواده با انجام کار کارشناسی اصلاحات بسیار اساسی در لایحه‌ای که دولت ارائه کرده بود ایجاد کرد.امین‌حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: لایحه حمایت از خانواده که دولت ارائه کرده بود واکنش‌ها و سر و صدای بسیاری در مورد ازدواج مجدد مردان به‌وجود آورد که در بررسی‌هایی که در کمیته انجام شد، مقررات جدیدی برای آن لحاظ کردیم که ازدواج مجدد منع شد،

مگر در مواردی که یا همسر اول رضایت کامل داشته باشد یا مواردی که زن مرتکب تخلفات خاصی شود، مثلا زن محکوم به 5 سال زندان یا بیشتر شود  یا زندگی خانوادگی را ترک کند؛ البته در این صورت هم مرد باید در دادگاه این موضوع را ثابت کند، اگر بتواند ثابت کند می‌تواند ازدواج مجدد داشته باشد.

مخبر کمیسیون حقوقی و قضایی در ادامه افزود: اگر همسر مردی هیچ‌کدام از این مشکلات را نداشته باشد و مرد اقدام به ازدواج مجدد کند مجازات زندان برایش تعیین شده است، ضمن اینکه نمی‌تواند ازدواجش را ثبت کند؛ به تعبیر بهتر آثار حقوقی بسیاری برای اینگونه افراد وجود دارد، علاوه بر اینکه مرتکب جرم شده‌اند.

رحیمی با طرح این پرسش که در این صورت اگر مردی ازدواج مجدد کند عقدش باطل است یا خیر؟ ادامه داد که در لایحه حمایت از خانواده بحث شکلی است و بحث ماهیتی راجع به اینکه این عقد باطل است یا خیر، نداریم.

این موضوع مسائل شرعی و فقهی دارد که وارد آن نشدیم، اما اگر مردی بدون احراز شرایط مذکور ازدواج مجدد کند مجازات می‌شود و زن حق دارد تقاضای طلاق کند.

کد خبر 95024

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز