دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

گروه ادب و هنر: شعار جشنواره صنعت چاپ و بخش مسابقات تخصصی آن «به سوی کیفیت» است و در تمام مراحل این جشنواره باید با آن همسو باشیم.

جلال ذکایی، مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در مراسم پایانی بخش مسابقات تخصصی نهمین جشنواره صنعت چاپ در فرهنگسرای نیاوران سخن می‌گفت، با اعلام این مطلب افزود: اگر این جشنواره نشان‌دهنده رفتن به سوی کیفیت نباشد، ناکام مانده‌ایم.

مدیرکل دفتر امور چاپ تصریح کرد: در روزهای ابتدایی تدارک مسابقات تخصصی، این دغدغه وجود داشت که استقلال مسابقه آثار چاپی و انفکاک آن از مراسم جشنواره صنعت چاپ، آسیبی به استقبال از این مسابقات وارد نکند.

خوشبختانه استقبالی که در این روز شاهد آن هستیم، نشان می‌دهد که هر جا نامی از صنعت چاپ باشد، عزیزان ما به گرمی از آن استقبال می‌کنند. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در گذشته در حوزه صنعت چاپ جزیره‌ای فکر می‌کردیم اما امروز سعی می‌کنیم از این پوسته بیرون بیاییم تا همه اجزای این صنعت، همراه ما باشند.

سال گذشته پیشنهاد داده شد که سفارش دهندگان چاپ را هم به بخش مسابقات تخصصی وارد کنیم. شاید بتوان گفت که استقبال 3 برابری که امسال شاهد آن بودیم، از برکات همین اتفاق است. ذکایی ابراز امیدواری کرد که از سال آینده بخش بین‌الملل نیز به مسابقات تخصصی جشنواره صنعت  چاپ افزوده شود.

در این مراسم همچنین محسن یگانه کاری، دبیر بخش مسابقات تخصصی این جشنواره گفت: در این دوره از مسابقات تخصصی جشنواره صنعت چاپ 1800 اثر از 300 واحد چاپی مختلف توسط کمیته جذب آثار دبیرخانه دائمی بخش مسابقات تخصصی گردآوری شد.

وی درباره بخش مسابقه واحد چاپی برتر نیز عنوان کرد: در دوره‌های قبل هیات داوران محصولات چاپی را بررسی و واحد چاپی تولیدکننده محصول برتر را به‌عنوان واحد چاپی برتر معرفی می‌کردند، اما در این دوره از جشنواره نگاه ما به واحد چاپی و بخش خروجی و کارگاهی آن معطوف شده بود و معیارهایی را طراحی کرده بودیم که طبق آنها بتوانیم واحد چاپی برتر را از منظر کارگاهی و مدیریتی انتخاب کنیم.

به گفته وی واحدهای چاپی در 10 گروه افست، فلکسو، روتوگراور، اسکرین، بالشتکی، لتر پرس، آماده‌سازی‌ چاپ، صحافی، عملیات تکمیلی و مدیریت پروژه‌های چاپی بررسی شدند. در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و تندیس زرین از سفارش دهندگان محصولات چاپی و واحدهای چاپی برتر تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 94842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز