مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۷
۰ نفر

فاطمه اوراز: قائم‌مقام شهردار تهران در بازدید از پروژه‌های عمرانی منطقه تاکید کرد

در صورت تعامل بیشتر مسئولان احداث تونل خط آهن تهران ـ تبریز و مدیریت شهری، می‌توان از ظرفیت این تونل برای راه‌اندازی خط اکسپرس مترو در منطقه 17 استفاده کرد. به گزارش خبرنگار شهری همشهری محله، قائم‌مقام شهردار تهران که همزمان با نظارت دوره‌ای، برای بازدید از پروژه‌های عمرانی به منطقه آمده بود با بیان این مطلب گفت: «احداث تونل خط‌آهن تهران ـ تبریز پروژه‌ای عظیم و ملی است که می‌تواند زمینه‌ساز رشد و توسعه بیشتر منطقه باشد.»

دکتر عیسی شریفی که 7 صبح روز سه‌شنبه 12 آبان ماه بازدیدش را از پروژه‌های عمرانی اجرا شده و در دست اجرای منطقه آغاز کرده بود؛ در نخستین مرحله، در سرای محله  ابوذر شرقی و موزه شهدا حاضر شد. این پروژه در خیابان بدخشان کمالی در حال احداث است. معاون امور مناطق شهردار تهران ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در اجرای این طرح خواستار سرعت بخشیدن به روند اجرای آن شد.

مجموعه ورزشی، تفریحی و تجارت امام رضا (ع) که در زمینی به مساحت 86 هزار مترمربع احداث خواهد شد دومین محلی بود که از طرف دکتر شریفی و هیئت همراهش مورد بازدید قرار گرفت. وی در جریان این بازدید ضمن آشنایی با ویژگی‌های این پروژه بر حل مشکلات موجود و اجرای هرچه سریع‌تر آن تأکید کرد. احداث مجموعه ورزشی، تفریحی و تجاری امام رضا (ع) در مدت 48 ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

در ادامه این بازدید معاون امور مناطق شهرداری تهران در ساختمان تازه تأسیس پلیس راهور حاضر شد و از بخش‌های مختلف آن از جمله معاونت حمل و نقل و ترافیک، اداره‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی بازدید کرد و درخصوص مأموریت‌های مجموعه حمل و نقل و ترافیک منطقه، با کارشناسان مربوط به گفت‌و‌گو نشست و به ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان تأکید کرد.

سرای محله آذری چهارمین مکانی بود که توسط قائم‌مقام شهردار تهران مورد بازدید قرار گرفت. این پروژه با وسعتی بالغ بر 680 مترمربع در محله آذری در حال احداث است و 8 کاربری مختلف در حوزه اجتماعی و فرهنگی خواهد داشت. در ادامه، معاون امور مناطق شهردار تهران و هیئت همراه از خیابان امین‌الملک بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های عمرانی انجام شده از جمله جدول‌گذاری معابر سرپوشیده کردن نهرها قرار گرفت.

نمازخانه‌های آلاچیقی الگویی برای همه مناطق

احداث نمازخانه‌های آلاچیقی در منطقه از جمله پروژه‌هایی بود که مورد توجه این مقام مسئول در شهرداری تهران قرار گرفت و وی از آن به عنوان طرحی یاد کرد که می‌تواند برای سایر مناطق الگو باشد. کارگاه عمرانی سرای محله یافت‌آباد در حاشیه پارک صبا برنامه بعدی گروه بازدیدکننده بود.

این پروژه در زمینی به مساحت 800 مترمربع در حال احداث است و تا آخر سال جاری به پایان خواهد رسید. بهنگام دیدار دکتر شریفی از خیابان سجاد و میدان بهاران، مهندس عظیم بابایی شهردار منطقه توضیحاتی درخصوص بهسازی آبنمای میدان بهاران ارائه کرد. وی همچنین بهنگام بازدید قائم‌مقام شهردار تهران از سینما بهاران توضیحات جامعی درباره تجهیزات به کار رفته در این سینما از جمله پوشش‌های نسوز در دیواره و سقف، سیستم صوتی دالبی، پرده‌های متحرک و ثابت نمایش ارائه کرد.

دارالقرآن و سرای محله وصفنارد که در زمینی به وسعت 950 مترمربع در خیابان شهیدان مقدم در حال احداث است پروژه دیگری بود که روز سه‌شنبه هفته گذشته مورد بازدید قرار گرفت.

بررسی مشکلات شهروندان

دکتر شریفی همچنین با حضور در شهرداری ناحیه 3 شخصاً با بررسی درخواست‌های مردمی ثبت شده در سامانه 137، عملکرد این ناحیه را مورد بررسی و نظارت قرار داد.پروژه‌های ساماندهی پارک ساحل، تکمیل نورپردازی رینگ حق‌شناس، ستاد مدیریت بحران منطقه و سرای محله زهتابی از دیگر بخش‌هایی بود که قائم‌مقام شهردار تهران از آنها بازدید کرد.

دکتر شریفی در پایان این بازدید که بیش از 3 ساعت به طول انجامید با اشاره به بازگشایی تونل توحید در عید غدیر، بر توجه هر چه بیشتر به بزرگراه جوانه به عنوان یکی از معابر مواصلاتی تونل توحید تأکید کرد.  

با حضور مدیرکل آموزش و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری  صورت گرفت

اعطای نشان به اعضای برتر ساختارهای اجتماعی

 تعدادی از اعضای برتر ساختارهای اجتماعی منطقه 17 نشان و جوایز خود را از دست مدیرکل آموزش و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران دریافت کردند. به گزارش خبرنگار شهری همشهری محله، در این مراسم که روز شنبه 9 آبان‌ماه در سالن کنفرانس شهرداری منطقه 17 برگزار شد. شهردار منطقه، جمعی از مسئولان شهرداری و تعدادی از اهالی نیز حضور داشتند که در آن 3 نفر از اعضای شهرداران خانواده، 3 عضو شهرداران مدرسه و 3 نفر از اعضای شهرسازان جوان نشان و جوایزشان را دریافت کردند.

در پایان این مراسم مدیرکل آموزش و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری همشهری محله گفت: «هدفی که شهردار تهران از تشکیل ساختارهای اجتماعی دنبال می‌کند آگاهی بخشی به مردم است، چرا که آگاهی مردم باعث اعتماد آنها به مدیریت شهری و در نهایت افزایش مشارکت‌ شهروندان در مسائل مربوط به شهر خواهد شد.» 

دکتر محمد‌رضا ناری ‌ابیانه با بیان اینکه طرح‌های آموزشی با محوریت مدیریت شهری با توجه به حیطه‌های رفتاری و شناختی افراد در مقاطع مختلف سنی طراحی و اجرا می‌شود گفت: «بر این اساس شهروندان صفر تا 40 سال با عنوان غنچه‌های شهر، 5 تا 11 سال شهرداران خانواده، 12 تا 15 سال شهرداران مدرسه و شهروندان 16 تا 22 سال نیز با عنوان شهرسازان جوان تقسیم‌بندی شده‌اند.

علاوه بر این افراد بالای 22 سال نیز در قالب کانون‌های اندیشه شهر فعالیت می‌کنند و مدیریت شهری تلاش می‌کند تا این ساختارهای اجتماعی ضمن حضور و فعالیت در امور مربوط به شهر، با مسائل مدیریت شهر بیش از گذشته آشنا شوند.» وی در ادامه افزود: «شهرداری تهران از 2 سال قبل تشکیل و استمرار این ساختارهای اجتماعی را بصورت جدی در دستور کار خود قرار داد که از آن 2 هدف را بصورت همزمان دنبال می‌کند.

نخست ارائه آموزش به کودکان و نوجوانان و دوم انتقال این آموزش‌ها به درون خانواده‌هاست چرا که کودکان می‌توانند نقش بسیار تأثیرگذاری در زمینه تشویق والدین و آموزش آنها در زمینه مسائل شهری داشته باشند.» ناری ابیانه با اشاره به فعالیت خوب شهرداری منطقه 17 در زمینه تشکیل ساختارهای اجتماعی گفت:

«منطقه 17 از این نظر وضعیت خوبی دارد اما تا رسیدن به وضع مطلوب گام‌های مثبت دیگری باید برداشته شود.» وی دادن نشان به اعضای برتر ساختارهای اجتماعی را در راستای ایجاد انگیزه بیشتر در این ساختارها عنوان کرد و گفت: «امیدواریم اقداماتی از این دست باعث توسعه ساختارهای اجتماعی و توجه بیشتر به توانمندی‌های نخبگان در رده‌های سنی مختلف شود.» مدیرکل آموزش و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: «مشابه این مراسم در سایر مناطق نیز برگزار خواهد شد.»  

همشهری محله - 17

کد خبر 94814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز