دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس مرکز برنامه‌ریزی، نظارت راهبردی و تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش گفت:

اجرای کلی تحول بنیادین آموزش و پرورش به تصویب شوراهای عالی آموزش و پرورش و انقلاب فرهنگی بستگی دارد، اما قرار است که از سال دوم برنامه پنجم توسعه یعنی سال 1390 اجرای کلی این مقوله مهم آغاز شود

محمد بناییان سفید در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب، از بررسی سیاست‌های کلی آموزش و پرورش در کمیسیون فرهنگی مجمع تشخیص مصلحت نظام برای نخستین بار نیز خبر داد.

وی درباره تبیین سیاست‌های کلی آموزش و پرورش توضیح داد: این سیاست‌ها بر اساس اهداف کلی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش شامل 95 هدف عمده در مقطع ابتدایی، 104 هدف در راهنمایی و 101 هدف در مقطع متوسطه تبیین شده است.

رییس مرکز برنامه‌ریزی، نظارت راهبردی و تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش از آماده شدن مدل اصلاح الگوی مصرف در آموزش و پرورش برای اولین بار نیز خبر داد و عنوان کرد که این مدل نیز تا پایان آبان ماه نهایی می‌شود.

وی به راه‌اندازی سامانه الکترونیک نظارت بر عملکرد استان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا، تحت وب بردن و به روز کردن 30 سیستم اداری DOS اعم از سیستم‌های دانش‌آموزی و سیستم بک فای پرسنل برای اولین بار در تاریخ 30 ساله آموزش و پرورش انجام شده است.

بناییان همچنین عنوان کرد: برنامه توسعه پنجم وزارت آموزش و پرورش از زمان آغاز به کار مرکز برنامه‌ریزی‌ و نظارت راهبردی وزارت آموزش و پرورش از یک‌سال و یک ماه پیش، با توجه به چالش‌های موجود آموزش و پرورش تدوین شده است که اجرایی شدن دقیق این برنامه نیز با جدیت دنبال می‌شود.

کد خبر 94794

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز