همشهری آنلاین: مراسم سومین روز درگذشت استاد حسین صبحدل جمعه، 15 آبان ‌ماه، با حضور دوستان، شاگردان و جمعی از جامعه قرآنی کشور برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، مراسم سومین روز درگذشت استاد حسین صبحدل، مؤذن نام‌آشنا، بعدازظهر جمعه، 15 آبان‌ماه، با حضور جمعی از چهره‌ها و مسئولان قرآنی کشور در مسجد المهدی(عج) مجیدیه جنوبی تهران برگزار شد.

در این مراسم، سیدحسین موسوی بلده، محمدرضا پورزرگری و احمد ابوالقاسمی، از قاریان ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند و در ادامه سیدمحسن موسوی بلده، پیشکسوت قرآنی در سخنانی کوتاه، از زنده یاد حسین صبحدل به عنوان فردی که اخلاق محمدی داشت، یاد کرد و گفت: اولین بار زمانی با این استاد آشنا شدم که دانش‌آموز بودم و برای بهره بردن از محافل قرآنی در حسینیه ارشاد تهران حضور پیدا می‌کردم.

وی ادامه داد: ایشان مشوق بسیار خوبی برای من بودند و همیشه مرا برای تلاوت قرآن کریم در جمع بزرگان تشویق می‌کردند. این انسان شریف سال های سال به تنهایی برنامه های فاخر مذهبی رادیو را تهیه می‌کردند و در این راه رفتارشان به گونه‌ای بود که همه را شیفته خلقیات خود می‌کردند.

همچنین در این مراسم جمعی از دوستان و شاگردان استاد صبحدل به بیان خاطراتی از این استاد قرآنی پرداختند، از جمله «سلطانی» مجری رادیو و تلویون که مرحوم صبحدل را مبدع برنامه‌های مختلفی در رادیو معرفی کرد که از نمونه آن اعزام اولین واحد سیار برای پوشش زنده و مستقیم مراسم‌های قرآنی و مذهبی دانست، همچنین استاد صبحدل را فردی معرفی کرد که طی سال‌های گذشته و به ویژه در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی به تنهایی برنامه‌های سحرگاهی ماه مبارک رمضان را تهیه می‌کرد.

در ادامه مراسم «احمد مسجدجامعی»، استاد صبحدل را فردی معرفی کرد که هیچ‌گاه در قالب سنت باقی نماند و نیز دلبسته امکانات و یا منتظر اعتبارات مالی از سوی نهادها نمی‌شد و به تنهایی آن چه را که فکر می‌کرد که شایسته است، در قالب برنامه‌هایی جذاب ارائه می‌کرد. درخواست مسجدجامعی این بود که هر ساله در حوزه اذان جائزه‌ای به نام استاد صبحدل در نظر گرفته شود.

وی مرحوم صبحدل را شخصی دانست که بر غنای آواز و نوای دینی افزود و گفت: بسیاری از بزرگان ما در عرصه آواز، محصول زحمات این استاد شهیر هستند و بیش از 80 درصد از آرشیو آئینی رادیو به زحمت استاد صبحدل ساماندهی شده است.

یادآوری می‌شود مراسم دیگری نیز روز یکشنبه، مورخ 17 آبان‌ماه در مسجد بلال سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد. همچنین مراسم بزرگداشتی از سوی سازمان دارالقرآن‌الکریم دوشنبه، 18 آبان‌ماه، در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برپا می‌شود. 

کد خبر 94577

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز