مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تبریز گفت: در حادثه آتش‌سوزی بازار «ایکی‌قاپیلار» 8 آتش‌نشان هنگام اجرای عملیات خاموش کردن آتش به‌شدت مصدوم شدند و به مراکز درمانی انتقال یافتند

جلیل امیر کاردوست درباره آتش‌سوزی بازار ایکی‌قاپیلار تبریز افزود: برای خاموش کردن آتش‌سوزی سرای ایکی‌قاپیلار تبریز 150 نفر از آتش‌نشانان شرکت داشتند که با وجود ازدحام جمعیت و ساعات اوج تردد بازاریان و مردم، امدادرسانی به سرعت انجام گرفت.

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تبریز اضافه کرد: با توجه به انبار شدن لوازم و مواد اشتعال‌زا نظیر اسپری، عطر و ادوکلن، آتش به سرعت به واحدهای مجاور سرایت کرد.
کاردوست ادامه داد: به این ترتیب با اعلام شرایط فوق‌العاده، همه ایستگاه‌های 14گانه سطح شهر تبریز به لحاظ وسعت آتش سوزی به محل حریق اعزام شدند.

وی اظهار داشت: در نهایت پس از 6 ساعت عملیات بی‌وقفه 150 آتش‌نشان و 50 خودروی عملیاتی، حریق بزرگ بازار تبریز مهار شد و از سرایت آن به واحدها و تیمچه‌های مجاور جلوگیری به‌عمل آمد. این در حالی بود که امکان ورود ماشین آلات سنگین آتش‌نشانی به محدوده بازار به‌علت شرایط خاص بازار تبریز وجود نداشت و آتش‌نشانان با استفاده از اتصال شلنگ‌های آب نسبت به اطفای حریق و مهار آتش‌سوزی اقدام کردند.

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تبریز افزود: در این حادثه 8 آتش‌نشان هنگام اجرای عملیات به‌شدت مصدوم شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی اظهار داشت: علت اصلی حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است اما شواهد عینی در لحظه آغاز حریق حکایت از آن دارد که سرنگون شدن یک دستگاه چراغ خوراک‌پزی در یکی از مغازه‌های فروشنده لوازم اشتعال‌زا و متعاقب آن انفجارهای  ناشی از وجود اسپری‌ها و مواد سریع‌‌الاشتعال، عامل حریق بوده است.

کد خبر 94563

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز