چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

گروه سیاسی: شهرهای بزرگ و کوچک ایران، شاهد برگزاری راهپیمایی و تجمع عظیم ملت در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بود.

حضور گسترده و غیرقابل پیش‌بینی مردم تهران در 13 آبان 88، یاد راهپیمایی‌های پرشور سال‌های نخست انقلاب اسلامی را برای مردم انقلابی تهران و ناظران و رسانه‌های داخلی و بین‌المللی زنده کرد.

به گزارش همشهری، 13 آبان  علاوه بر دانش‌آموزان و دانشجویان، اقشار مختلف مردم با سلیقه‌ها و گرایش‌های گوناگون نیز سالروز تبعید امام خمینی(ره) و سالگرد جنبش دانش‌آموزی و دانشجویی 13 آبان 57 و 58 را گرامی داشتند.

جمعیت شرکت‌کننده در تجمع 13 آبان تهران که به‌منظور تاکید بر ادامه عزم ملی برای مبارزه با استکبار گردهم آمده بودند، آنچنان بی‌سابقه بود که توجه خبرنگاران داخلی و خارجی را به‌خود جلب کرد.

تعداد فرستادگان رسانه‌های بین‌المللی نیز نسبت به سال‌های گذشته، افزایش چشمگیری‌ داشت. همچنین مردم شعارهای گوناگونی در نفی نظام‌های استکباری جهان، از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی در خیابان‌های محل تجمع سر می‌دادند.

در حاشیه اخبار تجمع مردم در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، فارس، ایرنا و برخی سایت‌های خبری، گزارشی مبنی بر وجود ناآرامی در برخی نقاط تهران روی خروجی خود قرار دادند.

بزرگ‌تر از انقلاب اول

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم و رئیس مجلس هفتم، سخنران مراسم خیابان طالقانی، مقابل لانه جاسوسی – سفارت سابق آمریکا- بود.غلامعلی حداد عادل در سخنرانی خود گفت: همه کسانی که در سال‌های استبداد ستمشاهی و اختناق دوران پهلوی و نبود آزادی در زندان‌ها شکنجه دیده و آزادی را از دست داده بودند،

همه کسانی که داغ تازیانه‌ها و شکنجه‌های دوران پهلوی را بر پشت و پیشانی خود داشتند، همه آن اختناق و شکنجه‌ها را به حساب آمریکا نوشته بودند چون می‌دانستند آن رژیم از پشتیبانی مطلق و بی‌قید و شرط آمریکا برخوردار و مزدور آمریکا در منطقه بوده است؛

به این خاطر ملت از تصرف لانه جاسوسی آمریکا خوشحال شد. او تاکید کرد: امام که مظهر آزادی و استقلال و سخنگوی واقعی ملت بود این حرکت را تایید کرد و فریاد برآورد که این تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دومی بزرگ‌تر از انقلاب اول است.

دعای وحدت

در مراسمی که حداد عادل سخنران آن بود، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله اعضای هیأت رئیسه و برخی اعضای دولت شرکت کردند. در پایان این مراسم، سازمان تبلیغات اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد و دعای وحدت نیز قرائت شد.

در قطعنامه سازمان تبلیغات اسلامی که در پایان مراسم 13 آبان در برابر لانه جاسوسی قرائت شد، آمده است: ملت مبارز و نستوه ایران اسلامی به‌ویژه نسل جوان امروز که به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از آنچنان انگیزه‌ ایمانی برخوردار بوده که اگر از انگیزه جوانان اول انقلاب بیشتر نباشد،

کمتر نیست و مقاومت و پایداری در برابر تهدیدات و تحریم‌های آمریکا و سایر قدرت‌های زورگو و سلطه‌گر را رمز پیروزی دانسته و به پیروی از رهنمودهای ماندگار حضرت امام خمینی (رحمه‌الله‌علیه) و معظم له صریحا اعلام می‌کنیم تا هنگامی که آمریکا مداخله در امور داخلی ایران را همچنان سرلوحه سیاست خارجی خود می‌داند و از هر گونه توطئه علیه اسلام و انقلاب فروگذار نمی‌نماید هیچ‌گونه مذاکره و رابطه‌ای را به رسمیت نمی‌شناسیم بلکه آمریکا را همچنان دشمن شماره یک ملّت ایران و مظلومان جهان می‌دانیم.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: دستیابی به فناوری هسته‌ای برای مصارف صلح‌آمیز را حق مسلم ملت ایران دانسته و از دولت و مسئولان نظام می‌خواهیم با اقتدار از منافع و مصالح ملی کشور در مذاکرات دفاع نموده و با طرح هرگونه سازش یا انفعال در این زمینه به‌شدت برخورد کنند.

کد خبر 94502

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز