سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس سازمان سنجش آموزش آموزش کشور با اشاره به آخرین تغییرات آزمون کارشناسی ارشد دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور، از افزایش 25 درصدی ظرفیت پذیرش این آزمون خبر داد

دکتر عبدالرسول پورعباس در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 89 از 5 آبان ماه و با اشاره به برخی از تغییرات این آزمون، گفت: امسال ضرایب دروس امتحانی برای تعدادی از رشته‌های این آزمون تغییر کرده است، همچنین 10 تا 15رشته جدید به رشته‌های این دوره از آزمون اضافه شده است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد رشته‌های شناور این آزمون نیز به 66 رشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود حدود800 هزار داوطلب در این آزمون ثبت‌نام کنند، گفت: ظرفیت پذیرش این دوره از آزمون ارشد بین 20 تا 25 درصد افزایش می‌یابد. به طور طبیعی هر سال نسبت به سال قبل افزایشی داشته‌ایم، سال گذشته نسبت به سال 84 بیش از دو برابر دانشجو پذیرفتیم بر این اساس برای آزمون کارشناسی ارشد 89 افزایش20 تا 25 درصدی را پیش بینی کردیم.

دکتر پورعباس در خاتمه با اشاره به زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 89، گفت: آزمون امسال طی روزهای چهارشنبه 28، پنجشنبه 29 و جمعه30 بهمن ماه برگزار می‌شود.

پیش از این دکتر خدایی معاون سازمان سنجش با اشاره به مهمترین اقدامات امنیتی صورت گرفته برای کنکورهای سراسری و کارشناسی ارشد سال 89، اظهار کرده بود که از امسال شخصی سازی دفترچه‌های سوال کنکور سراسری برای کلیه گروه‌های آزمایشی و سوالات آزمون کارشناسی ارشد اجرا خواهد شد. بر این اساس با انتشار اسم و عکس داوطلب بر روی دفترچه سوال و همچنین تنوع سوالات و نوع دسته بندی آنها و همچنین چگونگی ارسال سوالات به حوزه‌های مختلف آزمونی در قالب شخصی سازی دفترچه سوالات در جهت جلوگیری از وقوع هرگونه تقلب و تخلف در آزمون سراسری بسیار اقدام شده است.

گفتنی است ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد از 5 آبان آغاز شد و تا ساعت 24 روز سه‌شنبه 12 آبان ادامه دارد.

کد خبر 94377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز