ساری- عبدالرحیم دیوسالار- خبرنگار همشهری: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور از فرسوده و قدیمی بودن افزون بر نیمی از کارخانه‌های آرد‌سازی استان خبر داد و از مسئولان خواست به فکر بازسازی و نوسازی این کارخانه‌ها باشند.

محمدرضا  حیدری گفت: 17 کارخانه آرد‌سازی در مازندران وجود دارد که 15 کارخانه فعالند و از این تعداد 7 کارخانه بازسازی شده و 8 واحد دیگر در حال بازسازی هستند.حیدری اضافه کرد: مازندران پس از استان تهران جزو استان‌های پیشتاز در تولید نان صنعتی است و استقبال خوبی از طرح ساخت کارخانه‌های نان صنعتی در این استان شده است.

وی همچنین با اعلام اینکه دومین کارخانه بزرگ تولید نان صنعتی کشور بعد از استان تهران تا پایان امسال در آمل به بهره‌برداری می‌رسد، ظرفیت این کارخانه را 20 تن در روز اعلام کرد و گفت: محدودیت جغرافیایی برای توزیع این محصول در کشور وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه2 کشور از تأمین حدود 45 میلیارد ریال تسهیلات بانکی توسط شرکت بازرگانی دولتی خبر داد و افزود: تسهیلات یاد شده در اختیار سرمایه‌گذار آملی قرارگرفت تا این کارخانه تا پایان سال جاری قابل بهره‌برداری باشد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه2 کشور همچنین از افزایش کیفیت نان در مازندران خبر داد و گفت: کیفیت آرد مورد استفاده در استان شرایط مناسبی یافته است و از این رو شاهد پخت و تأمین نان با کیفیت مناسب برای شهروندان هستیم.محمدرضا حیدری یکی از دلایل افزایش کیفیت نان در استان را بهبود کیفیت گندم خریداری شده از کشاورزان مازندرانی و نیز گندم وارداتی از استان گلستان و کشورهای همسایه دانست.

وی اظهار کرد: نان بربری و تافتون حدود 90 درصد نان مورد مصرف شهروندان مازندرانی را تشکیل می‌دهد که با بهبود وضعیت آرد، این نوع نان‌ها نیز از کیفیت مناسبی برخوردار شده‌اند.

حیدری به تمایل شهروندان استان‌های شمالی به مصرف نان سفید اشاره کرد و افزود: این نوع نان از کمترین میزان سبوس برخوردار است و در نتیجه ارزش غذایی پائینی دارد و شهروندان برای تأمین سلامت خود، باید به سمت نان‌هایی که دارای بیشترین سبوس هستند، هدایت شوند.

وی به راه‌اندازی سامانه تعیین سهمیه نانوایان و فروش مکانیزه آرد و توزیع آن در استان مازندران اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این سامانه صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌ها ونیز افزایش بهره‌وری به همراه خواهد داشت.

حیدری تصریح کرد: این سامانه الکترونیکی همچنین موجبات نظارت بیشتر بر چگونگی
حمل و نقل آرد، انبار گردانی و موجودی آرد ونیز عملکرد خبازی‌ها را امکان‌پذیر می‌کند.

کد خبر 94115

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز