چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از ابتلای 444 مورد جدید ابتلا به آنفلوآنزای A و همچنین شش مورد جدید فوت بر اثر این بیماری در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا ایسنا، دکتر محمدمهدی گویا گفت: در ایران طی هفته گذشته با ابتلا 444 مورد جدید به بیماری آنفلوانزای نوع A تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به هزار و 638 نفر رسیده است.

به گفته دکتر گویا، علاوه بر 16 مورد فوت قبلی به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا، طی هفته گذشته 6 مورد جدید فوت نیز گزارش شده است که در مجموع تاکنون 22 نفر بر اثر این بیماری در کشور فوت کرده‌اند.

دکتر گویا در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری، یادآور شد که افراد در صورت ابتلا به آنفلوآنزای A تا بهبودی کامل (به مدت یک هفته) در منزل استراحت کنند.

 رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوآنزا در منطقه مدیترانه شرقی، گفت: در منطقه مدیترانه شرقی که شامل 22 کشور و 550 میلیون نفر جمعیت است، تاکنون 17 هزار و 150 نفر به این بیماری مبتلا شده و 111 نفر نیز فوت کرده‌اند.

به گفته دکتر گویا، در حال حاضر تعداد 449 هزار نفر در جهان به بیماری آنفلوانزای نوع A مبتلا شده و تعداد پنج هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان‌ باخته‌اند.

کد خبر 93959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز