همشهری‌آنلاین: پارلمان اروپا درباره قطع دسترسی اشتراک‌گذاران فایل غیرقانونی چراغ سبز نشان داد.

پارلمان اروپا با حذف یک اصلاحیه از قانون مخابراتی آتی به کشورهای عضو خود برای قطع دسترسی اشتراک‌گذاران فایل غیرقانونی چراغ سبز نشان داد.

به گزارش ایسنا، پارلمان اروپا اصلاحیه‌ای را که قطع دسترسی دانلودکنندگان غیرقانونی را بدون اجازه از مقامات دشوار می‌کرد، از بسته مخابراتی حذف کرد؛ این اقدام به دنبال فشار از جانب کشورهایی صورت گرفت که مایل به اجرای قوانین ضد نقض کپی‌رایت شدیدتری هستند.

دولت فرانسه به تازگی طرح‌هایی را به تصویب رسانده که دسترسی به اینترنت دانلودکنندگان محتواهای دارای کپی‌رایت را تا یکسال قطع می‌کند. سیاست مربوط به اشتراک‌گذاری در انگلیس نیز احتمالا ماده‌ای را درباره قطع اینترنت دانلودکنندگان دائمی خواهد گنجاند. [مجلس فرانسه علیه دانلود غیرقانونی وارد عمل شد]

یک اصلاحیه برای قانون مخابراتی جدید پارلمان اروپا به‌منظور حمایت از شهروندان در برابر قطع خودکار دسترسی آن‌ها به اینترنت درنظر گرفته شده بود اما حذف آن به این معنی است که کشورها می‌توانند از فراهم‌کنندگان خدمات اینترنتی بخواهند بدون نیاز به حکم دادگاه دسترسی به اینترنت کسانی را که از اشتراک‌گذاری فایل دست برنمی‌دارند، قطع کنند.

کد خبر 93849

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز