همشهری آنلاین: رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اعلام کرد: دلیل تعویق یک ماهه اجرای طرح تغییر ساعت ادارات و مدارس شبهات و ابهامات آموزش و پرورش است

محمد رویانیان در گفتگو با خبرگزاری مهر در خصوص بحث تغییر ساعت ادارات و مدارس گفت: این طرح از سوی شهرداری تهران مطرح شده است اما آموزش و پرورش و برخی نهادها برای اجرای این طرح شبهات و ابهاماتی دارند.

بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک کشور طرح تغییر ساعت کاری در تهران به طور آزمایشی قرار بود از 2 آبان ماه سال جاری به مدت یک ماه اجرا شود.

در این مصوبه آمده است: ساعت کار مراکز نظامی و صنعتی به تشخیص ارگانهای مربوطه 6 تا 6:30 آغاز و بین ساعت 13 تا 13:30 برای گروههای نظامی و 14 تا 14:30 برای گروه‌های صنعتی پایان می‌یابد، ساعت کار بانکها از ساعت 7 تا 15، ساعت کار ادارات دولتی 7:30 تا 15:30، ساعت آغاز به کار مدارس و دانشگاه‌ها 8 تا 8:30 و ساعت پایان کار 13 تا 15 خواهد بود. همچنین ساعت کار صنوف نیز از ساعت 9:30 تا 16 تعیین شده است.

همچنین ساعت آغاز به کار مدارس ابتدایی در ساعت 8:30 صبح و دانشگاه‌ها و دبیرستانها نیز در ساعت 8 تعیین شده است تا کودکان دوره‌های ابتدایی زمان بیشتری را برای استراحت داشته باشند.

این مقام مسئول در ستاد سوخت کشور بیان داشت: در دو سال گذشته دولت این طرح را اجرا کرد اما شهرداری و مسئولان به شدت با اجرای این طرح مخالفت کردند به طوری که بحث تغییر ساعت ادارات و مدارس در مجلس به رای گذاشته و این اختیار از دولت گرفته شد.

رویانیان ادامه داد: هم اکنون شهرداری تهران، شورای شهر و شورای عالی ترافیک به نتیجه رسیدند که اجرای این طرح می تواند پیک ترافیک صبح و عصرگاهی پایتخت را تا حدودی رفع کند و باید اجرایی شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در پاسخ به این سئوال که چرا این طرح به تعویق افتاده خاطرنشان کرد: برای نهادهایی که باید این طرح را اجرا کنند شبهات و ابهاماتی پیش آمده و آنها خواستار بررسی تمام جوانب اجرای این طرح هستند.

رئیس سابق پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی باید آمادگی اجرای این طرح را داشته باشند.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: ما هیچ دخالتی در این طرح نداریم اما از نظر کارشناسی از جلو انداختن ساعت ادارات نسبت به مدارس مخالف هستم.

به گفته رویانیان پدر و مادر باید فرزندانشان را با خیالت راحت به مدارس بفرستند و بعد سر کار بروند نه این که فرزندان، والدینشان را راهی کار کنند اما هم اکنون این طرح پذیرفته شده و برای کاهش بار ترافیک باید اجرا شود

کد خبر 93831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز