گروه اقتصادی: وزیر امور اقتصادی و دارایی معتقد است رونق به اقتصاد ایران بازگشته است

سیدشمس‌الدین حسینی نشان‌های این بازگشت رونق به اقتصاد ایران را آب مناسب و کاهش خشکسالی، پایان رکود نفتی یا به عبارتی افزایش قیمت نفت و شاخص بازار سرمایه اعلام کرده‌‌است.

وی پس از جلسه هیات دولت در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر، عنوان کرد امسال با داشتن آب مناسب، خشکسالی‌‌ها کاهش یافته است و در بخش کشاورزی وضعیت بهتری داریم.

وزیر اقتصاد ادامه داد: همچنین رکود نفتی که در نیمه دوم سال گذشته اتفاق افتاده بود و اوایل امسال اقتصاد ایران را خیلی اذیت می‌کرد، برطرف شده است. البته حسینی این راهم اشاره کرده که باید تلاش شود مجموعه طرح‌‌ها و برنامه‌ها به این سمت برود که وابستگی به نفت کاهش یابد.

حسینی با بیان اینکه اقتصاد ایران در برخی عرصه‌های دیگر دستاوردهای چشمگیری دارد، گفت: شاخص بازار سرمایه در ماه‌ها و روزهای اخیر از 12 هزار گذشته و حجم معاملات بازار افزایش پیدا کرده است.

وزیر اقتصاد افزود: همه این موارد حکایت از بازگشت دوباره رونق به اقتصاد ایران دارد.  وزیر اقتصاد توضیحی در خصوص دیگر بخش‌های اقتصادی که در مسیر رونق قرارگرفته‌اند نداد. بخش‌هایی که ارتباط مستقیم به زندگی روزانه مردم و فعالیت روزمره فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف دارد.

جا داشت بالاترین مقام اقتصادی کشور به جای اشاره به عوامل غیرارادی که یکی لطف الهی و دیگری الزام بازار جهانی است به دستاوردها و سیاست‌هایی که در ساختار مدیریتی اقتصاد کشور به رونق منجر شده است، اشاره می‌کرد.

کد خبر 93791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز