گروه اجتماعی: برخورد با خرده‌فروشان مواد‌مخدر به دور باطل افتاده است؛ پلیس آنها را دستگیر می‌کند

قوه قضاییه با مجازات‌های مالی اندک، آنها را آزاد می‌کند و از آنجایی که میزان مجازات بازدارنده نیست دوباره روز از نو روزی از نو.

مردم از آزادی موادفروشان انتقاد می‌کنند، مسئولان نیروی انتظامی می‌گویند وظیفه پلیس تنها دستگیری و تحویل به مراجع قضایی است و مسئولان قضایی معتقدند که برخوردشان قاطع است.

سردار حمیدرضا حسین آبادی، رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر نیروی انتظامی کشور چندی پیش گفته بود که دستگاه قضایی به‌دلیل کمبود مکان نگهداری، خرده‌فروشانی را که با مقدار ناچیزی مواد‌مخدر دستگیر می‌شوند، همان روز و یا چند روز بعد آزاد می‌کند؛ ما فقط وظیفه دستگیری و تحویل مجرمان به دستگاه قضایی را داریم.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران در واکنش به این مسئله به فارس گفت: دستگاه قضایی در برخورد با موضوع مواد‌مخدر قاطعانه عمل می‌کند و اجازه فعالیت به این افراد را نمی‌دهد.
سیدعلیرضا آوایی گفت: پلیس اگر دلایل، موارد و مصادیقی درباره آزادی موادفروشان توسط دستگاه قضایی دارد، اعلام کند تا موضوع را پیگیری کنیم.

هم‌اکنون طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر در 10 کلانشهر در حال اجراست و تا‌کنون چندصد معتاد و خرده‌فروش دستگیر شده‌اند. معتادان به اردوگاه‌های کاردرمانی فرستاده می‌شوند و خرده‌فروشان به دور باطل سپرده می‌شوند.

کد خبر 93770

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز