جمعه ۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۷
۰ نفر

نفیسه مجیدی‌زاده: «نخست‌وزیر ژاپن در یک اقدام نمادین و البته واقعی در تابستان، اقدام به بیرون آوردن کت از تن خود کرد

تا با این کار از طرفی نیاز به صرف انرژی بیشتر برای خنک کردن سالن‌های بسته را کاهش دهد و از طرف دیگر به مردم خود، شیوه صرفه‌جویی در منابع انرژی را به‌طور علمی آموزش دهد.»

کتاب« فرهنگ مصرف»، با این روایت آغاز می‌شود و بعد به تعریف فرهنگ مصرف و ویژگی‌های جامعه مصرفی می‌پردازد.

در ادامه کتاب، فرهنگ مصرف در کشورهایی  از جمله ژاپن و انگلیس بررسی شده‌اند، از جمله اینکه ژاپنی‌ها در صرفه‌جویی و مصرف صحیح در دنیا معروف‌اند. در ژاپن هیچ‌وقت کتاب‌ها، روزنامه‌ها و مجله‌های خوانده شده به همراه زباله، دور ریخته نمی‌شود. این در حالی است که ژاپن دومین کشور دنیا از نظر تولید کاغذ است. جالب است بدانید که بیشتر کاغذهای تولیدی ژاپن، از طریق بازیافت زباله‌ها و تولید مجدد آنها به دست می‌آید.

این کتاب، درباره فرهنگ مصرفی به مواردی چون، مصرف بی‌رویه برق، آب، بنزین، دارو، مواد غذایی و نان اشاره  و توصیه‌هایی برای خرید بهتر می‌کند.

در این کتاب رنگارنگ، آموزش فرهنگ مصرف در یک صفحه آمده و طرح‌های طنز همراه با تعریف کوتاهی از موارد مصرف و آمارهای مصرف در ایران در صفحه دیگرکه  به درک صحیح فرهنگ مصرف، کمک می‌کند.

کتاب« فرهنگ مصرف»، از جمله کتاب‌های «سیری در آموزش‌های شهروندی» است که از سوی مرکز آموزش سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران، با همکاری مؤسسه آموزش شهر منتشر شده و در مراکز فرهنگی و اماکن عمومی توزیع شده است. درست مصرف کردن از همه جهت به نفع ماست. باور کنید.

کد خبر 93747

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز